KNIPMEIJER montage sponsortoernooi

21 mei 2023 21:00

Bij deze het verslag van het jaarlijks terugkerend 7x7 sponsortoernooi op Hemelvaartsdag.

Afgelopen Hemelvaartsdag 18 mei was het sportpark Het Noorderslag weer het toneel van het jaarlijkse 7x7 sponsortoernooi.
Dit jaar was KNIPMEIJER montage de kersverse naamgever van het toernooi.
Er hadden zich 15 teams aangemeld om met elkaar de strijd aan te gaan.
Op het laatst moment viel er een team af, maar doordat het 2e geen bekerfinale kon spelen op deze dag, kregen we er toch nog een team bij.
Dit scheelde weer veel werk voor Jan Huls, om op het laatste moment nog een nieuw schema te moeten maken.
De weersverwachtingen waren ons dit jaar ook weer goed gezind.

Tegen 8:30 uur werd door Jan aangevangen met het uitprinten van de programmaboekje, ook kreeg elk team een eigenschema, met wanneer zij moesten voetballen en fluiten.
Zo werd dit toernooi gespeeld over 2 verschillende poules.
Dit alles werd door Aranka Mussche en Iris Brouwer gecoördineerd vanuit de omroep cabine. (hiervoor nog hartelijk dank)
Rond de klok van 11:30 uur werd er aangevangen met de eerste wedstrijden, verdeeld over 4 halve velden (velden 1 en 2).
Eerst (van 11:30-12:50) werden er in 5 poules van 3 gespeeld, waarna alle nr. 1,2 en 3 later in een nieuwe poule kwamen.
Die werd aangevangen om 13:15 uur, nadat Jan alles opnieuw had uitgeprint.

Over de gehele dag moest elk team 3 wedstrijden fluiten en ook elk team kon 6 wedstrijden spelen.
Tussen de wedstrijden door werd alles op de gevoelige plaat vastgelegd door Jan Huls.
Klik op de foto om naar het album te gaan.
fotoalbum2023.jpg

Er waren enkele incidenten,  waarvan 1 die van Kasper Mussche.
Hij moest even samen met toernooicomm. voorzitter Jan Hof naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van zijn pink (i.v.m. mogelijke breuk !)
Maar dit bleek later mee te vallen, zijn pink was uit de kom en moest even gezet worden.(wat door velen al werd vermoed, maar niemand durfde dit te doen !!)
Hij mocht niet meer keepen of voetballen, dus het enige wat hij nog kon was een wedstrijdje fluiten. (klasse Kasper !)
Ook mocht hij daarom later, bij de prijsuitreiking, hiervoor de Pechprijs in ontvangst nemen.

Het 2e gedeelte was rond de klok van 15:50 uur afgelopen, waarna een ieder zich eerst kon douchen, waarna de prijsuitreiking rond de klok van 17:00 uur kon plaatsvinden.

De eind uitslag was als volgt:
15e plaats Spoorzicht
14e plaats JAROKA
13e plaats F.Vogelzangbouw
12e plaats Plasmamade
11e plaats Harcom Bouw
10e plaats Mubo Metaal
9e plaats Vriend Sport en Fashion
8e plaats Buitenhuis Reclame
7e plaats Foto Frans Nooren
6e plaats Schra Badkamers
5e plaats Kooiker Groep
4e plaats Meesters Tweewielers
3e plaats Knipmeijer Montage
2e plaats B+B personeeldiensten
1e plaats Grootinvloeren

Om de 1e en 2e plaats was het gemeen spannend en ging het nog om het doelsaldo, waarna Grootinvloeren met een saldo van +11 (10 punten) en B+B personeelsdiensten +5 (10 punten) voorbleef.
Maar waar het om gaat, is dat iedereen gezellig bezig is deze dag, waarbij het weer hier ook mede debet aan was.
Dus eigenlijk is iedereen winnaar geworden.

Nu kon iedereen zich opmaken voor de 3e helft, met muzikale ondersteuning van DJ Robert.

Het einde van dit alles, was iets na 19:30 uur.
Toen kon het opruimen beginnen en werd de deur om 20:30 uur achter ons dicht gedaan.

Tot volgend jaar.

De toernooi- en evenementencomm. vv Staphorst