Voorbeschouwing

Staphorst 1 - Kampong (zon)

Na een vrije zaterdag ivm Koningsdag, gaat zaterdag de laatste fase van de competitie in. Nog 4 wedstrijden te gaan, waarna de eindstand van seizoen 2023/2024 bekend is. Nog 4 wedstrijden waarin Staphorst zich nog kan ontdoen van de plekken die nacompetitie betekenen. In deze 4 wedstrijden zullen de eerste 2 wedstrijden gewonnen moeten worden. Zonder winst in de wedstrijden tegen Hoogeveen en Kampong. Kunnen de telramen, rekenmachines, kansberekeningen en prognoses de prullenbak in. In die eindstrijd komt SV Kampong zaterdag naar Het Noorderslag. De ploeg uit Utrecht staat op de 17e plaats. En kan zich in theorie hier van nog ontdoen. Het moet alle 4 de wedstrijden, die te gaan zijn, weten te winnen. Dan nog zijn ze nog afhankelijk van Hoogeveen, want die mogen dan geen enkele punt meer pakken. Alleen dan kan SV Kampong op doelsaldo nog een plek stijgen in de stand. En zich via de nacompetitie proberen te handhaven in de Derde Divisie.

Sv Kampong is een omnisportvereniging met meer dan 5000. De vereniging bestaande uit hockey, cricket, tennis, squash, jeu de boules en voetbal. De voetbal tak is opgericht in het jaartal 1902. Telt nu een 2000 leden. Het eerste elftal promoveerde in 2020 naar de eerste klasse, en twee jaar later naar de Vierde Divisie. Via de nacompetitie promoveerde Kampong vorig seizoen naar de Derde Divisie. Zoals het nu lijkt blijft het ook bij 1 seizoen in de Derde Divisie. En zal hoofdtrainer Frank Bruijnis , die ook volgend seizoen hoofdtrainer is bij Kampong, volgend seizoen weer een gooi kunnen naar promotie naar de Derde Divisie. Met waarschijnlijk een bijna ongewijzigde spelers groep, er is namelijk nog niks te vinden over vertrekkende of komendespelers voor het eerste team.

Staphorst zal vol vertrouwen de wedstrijd tegen Kampong starten. Sinds de aanstelling van Paul Weerman als trainer. Staat er weer een ploeg met vertrouwen, strijd, inzet en passie. De taken zijn bij iedereen duidelijk. De wedstrijden tegen het nog om het kampioenschap spelende Volendam en Genemuiden werden allebei een gelijkspel uit het vuur gesleept. Tegen de ploeg met een geslaagd seizoen die AJAX versloeg en bijna Cambuur Leeuwarden in de KNVB Beker. Tevens koploper in de derde periode, wist Staphorst zelfs 2 maal op voorsprong te kommen. Beide keren wist Hercules weer de stand gelijk te trekken. Diep in blessuretijd wist Hercules de overwinning te stelen. Niet de ploeg die de winst verdiende won, maar de ploeg die het hele seizoen alles mee lijkt te hebben. Even was het een domper, maar Staphorst liet in de laatste wedstrijden duidelijk zien waar toe ze in staat zijn. Op dit moment een ploeg te zijn die elke ploeg in de Derde Divisie moeilijk maakt. Vol vertrouwen wordt er gestart met de vier laatste wedstrijden van de competitie. Staphorst – Kampong staat onder leiding van scheidsrechter J. Kuipers, een scheidsrechter met een gemiddelde van 3 gele kaarten per competitiewedstrijd. Voor de op scherp staande spelers een waarschuwing.

De wedstrijd: Staphorst – Kampong begint om 14:30 uur.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer