Beleid/Protocollen

Huishoudelijk regelement
Om te zorgen voor het goed functioneren van de vv Staphorst is in dit huishoudelijk reglement "Alleen samen blijf je aan de Top" een aantal zaken opgenomen die van belang zijn. Ondanks de uitgebreidheid van de regels kan het bestuur van de vv Staphorst onmogelijk alles vastleggen. Het bestuur is toch van mening dat op deze manier alleen duidelijkheid onder de leden kan ontstaan. Over uitzonderingen en situaties die niet hieronder zijn verwoord is het laatste woord aan het bestuur.
Huishoudelijk regelement vv Staphorst
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Handleiding bezoekers en bezoekende clubs
Onderstaand de verwijzing naar de handleiding voor bezoekers en bezoekende clubs van sportpark Noorderslag. Hierin vindt u een aantal regels terug speciaal gericht voor alle bezoekers. In zover hierin niet is voorzien verwijzen wij naar het algemene huishoudelijke reglement. Indien ook hier niet in is voorzien beslist het hoofdbestuur.

Handleiding bezoekers en bezoekende clubs

Protocol bij overlijden
Het protocol 'bij overlijden' treedt na vaststelling van het bestuur in werking. Het protocol heeft betrekking op het overlijden van bestuursleden, (ere-)leden, familieleden van de (ere-)leden, oud-leden, sponsoren en donateurs.

Het protocol heeft tot doel een basis te bieden voor de snelle besluitvorming en communicatie in emotionele omstandigheden. Het handelen van het bestuur staat omschreven in de procedure, gevolgd door een uitwerking c.q. praktische invulling.
Het protocol is in lijn met de KNVB-regeling 'uitstel wedstrijden bij overlijden'. De KNVB-regeling stelt dat bij overlijden van spelende leden en begeleiders het desbetreffende team recht heeft op een wedstrijd uitstel. Bij het overlijden van bestuursleden of ereleden heeft de vereniging recht op uitstel van alle wedstrijden. De impact op de vereniging en de tijd tussen het overlijden en de eerstvolgende speeldag worden daarbij meegewogen, maar de beslissing is aan de KNVB.
Iedereen gaat anders om met het verlies van een dierbare. Wanneer je andermans gevoelens en wensen in je achterhoofd houd, kan je nooit iets fout doen! Deze gevoelens en wensen kunnen leiden tot het afwijken van het protocol. Dit protocol is een leidraad bij emotionele situaties, geen geschreven wet.
Voor nadere informatie, toelichting en uitvoering: neem contact op met het bestuur.

Blauwe -- Gele boekje
Informatieboekje voor (nieuwe) jeugdleiders en trainers binnen vv Staphorst. Veel handige informatie en een aantal regels binnen vv Staphorst worden hierin beschreven.

Kledingreglement