Sparta Nijkerk - Staphorst 1

Zaterdag gaan we naar Nijkerk om daar om 15:00 uur aan te treden tegen Sparta Nijkerk. Sparta Nijkerk is opgericht op 15 mei 1931, speelt hun thuiswedstrijden sinds 1987 op sportcomplex: De Ebbenhorst. Hoofdtrainer is Eric Speelziek sinds seizoen 2018/2019. Heeft onlangs verlengd tot 2023. Sparta Nijkerk wel vertrouwen uitspreekt in de trainer. Ondanks de onverwachte huidige stand op de ranglijst. Want wie had er verwacht dat de nummer 2 van vorig seizoen. Dit seizoen na 16 speelrondes op de 17e plek staat met 15 punten. Sparta Nijkerk kent dit seizoen een 9-tal nieuwe spelers in de selectie.

Raymond Huizing ( FC Utrecht ), Mark van der Weijden ( Sportlust’46 ), Christiaan van Hussen ( Sportlust’46 ), Jake Wollgarten ( VVOG ), Pernelly Biya ( VVOG ), Frank Heus ( Eemdijk ), Johan Jansen ( GVVV ), Thomas reynaers (Noordwijk ), Tyrone Fonville ( Hercules ).

De vertrokken spelers zijn: Donny van der Wal ( Batavia’90 ), Maurice de Ruiter ( Spakenburg ), Gilbrano Plet ( Rijnburgse Boys ), Rick van den Brink ( VVOG ), Manuel Hoogenwoning ( VVOG ), Jesse van Nieuwkerk ( VVSB ).

Vorig seizoen wist Sparta Nijkerk de 3 punten in Nijkerk te houden. Toen werd er gewonnen met 1-0 van Staphorst. Maurice de Ruiter was de doelpuntmakker. Nijkerk kregen een paar goede kansen om de score uit te breiden in de 1e helft. Maar verzuimden dat om te doen, waar door Staphorst er in bleef geloven om een goed resultaat te halen. Tot aan het laatste fluitsignaal bleef het spannend. Maar toch was het Sparta dat de volle 3 punten bij kon schrijven.

Vorige week wist Sparta Nijkerk een punt te pakken in de uitwedstrijd in Volendam. Ze wisten vroeg in de wedstrijd op 0-1 te komen. Volendam wist via een makkelijk gekregen penalty op gelijke hoogte te komen in de 29e minuut.
Direct na rust zelfs op een 2-1 voorsprong. Maar Sparta toonde veerkracht door in blessuretijd de 2-2 te maken. En zo het 6e gelijkspel van dit seizoen te pakken. Net als de week daar voor tegen Harkemase Boys toonde Sparta Nijkerk veerkracht . Toen door tot 2 keer toe een achterstand goed te maken.
En zo ook de wedstrijd te eindigen in 2-2. De laatste winst voor de mannen van Eric Speelziek was 10 September tegen Barendrecht. Speelronde 5 was dat. De supporters zitten te smachten op de ommekeer. Die zal ongetwijfeld komen.
Als Staphorst supporter kunnen we er over mee praten. Toen in Veenendaal 3 punten binnen gesleept werden. En voor Staphorst een goede periode inluidde.
En zo van de 17e plek af kwam.

De belangen zullen weer groot zijn zaterdag.
Sparta Nijkerk versus Staphorst :Zal het een wedstrijd worden van willen winnen of van NIET willen verliezen? In de een na laatste wedstrijd voor de winterstop zal elk punt welkom zijn, weglopen van de onderste plekken. De ploegen van Eric en Karlo zullen de punten ongetwijfeld niet cadeau krijgen. Ook al is de Sint met zijn Zwarte Pieten in het land.

Wedstrijd-nummer

R.G.C.M. Schul

Sportpark De Ebbenhorst
Nachtegaalsteeg 1