De supportersclub houdt zich bezig met onder andere de volgende activiteiten.

Mascotte Suppie
Vanaf april 2015 heeft de supportersclub een mascottepak. Middels een prijsvraag onder de jeugdleden van de vvs heeft onze mascotte de naam Suppie gekregen. Ons doel is om de mascotte zoveel mogelijk bij thuiswedstrijden aanwezig te laten zijn. Hij zal dan voor de wedstrijd proberen om samen met de supporters de sfeer op ons sportpark te verhogen.

Mocht u of uw kind op de foto willen met Suppie, schroom dan niet om hem of een van de bestuursleden van de supportersclub hierover aan te spreken.

Klaverjasavonden

Ieder voetbalseizoen wordt er door de supportersclub het klaverjassen georganiseerd. In de kantine kan men op een vrijdagavond vanaf 20.00 uur terecht voor klaverjassen. Deze avonden worden om de drie weken gehouden en in totaal zijn er 10 avonden. Voor leden van de supportersclub geldt dat zij op deze avonden minder inleg betalen dan deelnemers die niet lid zijn van de supportersclub. In negen avonden wordt er geklaverjast voor een algemeen klassement. De 5 beste resultaten van deze avonden tellen mee voor dit algemeen klassement. Op de 10e avond is er een losse ronde en volgt de prijsuitreiking van het algemeen klassement. De data van deze avonden staan vermeld in de agenda.

Rad van Avontuur
In de kantine hangt een groot Rad met daarop allerlei namen van sponsoren. Bij de thuiswedstrijden van het 1e worden er voor dit Rad bordjes verkocht. Deze bordjes kosten € 1,-- per stuk. Nadat alle bordjes zijn verkocht wordt er aan het Rad gedraaid. Mocht het rad uitkomen op de naam van de sponsor die op jouw bordje vermeld staat dan heb je een leuke prijs gewonnen. Bij voldoende animo worden er 3 tot 4 rondes gedraaid op een middag.

Toneel
Een jaarlijks terugkomende activiteit zijn de toneelavonden bij zaal Spoorzicht. De vv Staphorst heeft een eigen toneelvereniging die elk seizoen 7 keer in een uitverkochte zaal optreed, daar zijn wij als supportersclub erg trots op! Het zijn super gezellige avonden om bij aanwezig te zijn. Iedereen is welkom wel of geen lid van de vv Staphorst.

Oudejaarsklaverjassen
Op de laatste dag van het jaar organiseert de supportersclub het oudeejaarsklaverjassen. Mocht oudejaarsdag op een zondag vallen dan houden we het een dag eerder. In 4 ronden van 12 deelbeurten zal dan worden bepaald wie er een jaar door het leven gaat als de oudejaarsklaverjaskampioen van de vv Staphorst. Tijdens het klaverjassen wordt er gezorgd voor bittergarnituur en na afloop van de sportieve plicht is er nog genoeg tijd voor een nababbel.

WK/EK-poule
Tijdens het EK en het WK houdt de supportersclub elke keer een pool. Voorspel wie er wint en wie er uiteindelijk kampioen wordt.

Bingo

De voorjaarsbingo is in 2008 in het leven geroepen om meer activiteiten te organiseren binnen de voetbalvereniging. Deze wordt elk jaar in maart georganiseerd en is voor iedereen (dus ook niet-leden van de vv Staphorst) toegankelijk. Met vele leuke prijzen proberen we er elke keer weer een geslaagde avond van te maken. Sinds een aantal jaar vanwege de grote animo voor de bingo houden we in de zomer nog een Zomerbingo.

Kerstbingo
Rond half december wordt er door de supportersclub een Kerstbingo georganiseerd. Met deze bingo zijn er leuke (kerst)prijzen te winnen. De vele vleesprijzen en broodmanden zorgen dat het spelletje de moeite waard wordt. Daarbij brengt het ook veel gezelligheid met zich mee. Op deze avond is iedereen van harte welkom.

----------------------------------------------------------------------------------

Daarnaast heeft de supportersclub ook deze zaken onder zich:

Verjaardagskaarten/bloemetjes
Een ieder die lid is van de supportersclub krijgt op zijn of haar verjaardag een kaartje toegestuurd. Bij speciale gelegenheden zoals bijvoorbeeld een geboorte, een huwelijk of een jubileum wordt er een boeket aangeboden door de supportersclub.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat (u bang bent dat) er iemand vergeten wordt. U kunt dan contact opnemen met Geke Seinen.

Sfeeracties bij het eerste van vv Staphorst
Staphorst staat ondertussen bekend om zijn fanatieke publiek. Wij als supportersclub proberen dingen te bedenken, zodat supporters de spelers net dat kleine beetje meer geven, dit in de vorm van sfeeracties. Ondertussen hebben we regelmatig van ons laten horen, door middel van spontane acties die zaterdag 's ochtends in ons op kwamen tot georganiseerde acties. Wij zijn in het bezit van een toch wel serieus spandoek, een doek van maar liefst 5,30 meter bij 21 meter. Ook hebben we ondertussen een keer een middag gehouden waarbij de jeugd spandoeken kon maken, dit was een groot succes met als resultaat zo'n 25 doeken. We hebben zo af en toe een confettikanon tot onze beschikking en veel van dat soort dingen. We hebben ook een heel arsenaal aan trommels in ons beheer, zodat het vocale gedeelte ook zeker zijn aandacht krijgt! Het in goede banen leiden van de spelers van de eigen jeugd, die met de vlaggen staan bij de opkomst nemen we ook voor onze rekening. We hebben nog enkele ideeën die we graag gaan uitvoeren, maar als je nog een mooi idee hebt, nemen we dat graag mee! Voor vragen, ideeën of wat dan ook.. Je kunt altijd bij Jelmer Lier terecht!

Trommels
Elke zaterdag wordt er bij de thuiswedstrijden van het eerste een groepje gevormd dat op de trommels wil slaan en van zich wil laten horen. Dit om de spelers van het eerste met nog meer kabaal aan te moedigen.

Lijkt het jou als jeugdspeler of supporter leuk om dat ook een keer te doen? Meld je dan bij Jelmer van de supportersclub. We hopen dat er enthousiastelingen zijn die hierbij willen helpen.