Thuis tegen De Weide MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, 1e klasse 06

29 oktober 2016 10:30

Klaas Koobs

We hadden nog wat recht te zetten met De Weide, dus moest er vandaag gewonnen worden. In de uitwedstrijd waren we beter en kwamen toen op voorsprong, maar we verzuimden het af te maken en kregen aan het eind van de wedstrijd de gelijkmaker om de oren. We waren dus gewaarschuwd. De meiden begonnen goed aan het duel en wisten in de 10e minuut met een mooie aanval de score te openen. In de 17e minuut kwam De Weide op gelijke hoogte door een knullige fout bij ons achterin. Erg jammer want we waren tot dan de bovenliggende partij. Gelukkig wisten we in de 24e minuut opnieuw op voorsprong te komen en konden we gaan rusten met 2-1 op het scorebord. In de 2e helft lukte het Staphorst niet om verder uit te lopen. En als je zelf de kansjes niet benut dan roep je het ongeluk over je heen. Staphorst kakte helemaal in en De Weide rook haar kansen. Ze gingen vol in de aanval en waarvoor gevreesd werd gebeurde ook, ze schoten de 2-2 binnen. Heel erg zuur en onnodig puntverlies. Jammer hopelijk gaat het volgende week beter.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Rouveen op het programma.