VVAK JO15-1 - Staphorst JO15-2

Marco Bril (afstandschot)

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 3e klasse 04

26 november 2016 10:00

Hoe mooier kun je de wedstrijd beginnen dan met een team strijdkreet! VVAK staat klaar ieder individueel op z'n plek, wij lopen als team strijdvaardig op het veld en zijn er klaar voor. Het is erop of eronder!! Vandaag willen we vertrekken als kampioenen!

De scheids fluit en de wedstrijd begint. Het eerste schot op ons doel mond alleen wel uit in een stom stuiterballetje en plopt de goal in en dat in de tweede minuut. Gebroken?? Niks hoor, Staphorst voert de druk gewoon op. We breken alleen niet echt door de verdediging heen, maar staan vaak genoeg voor het juiste doel. De eerste wissel vindt plaats en vlak daarna krijgen we een vrije trap. Het lag er niet veel aan of Marco had hem erin geschoten, jammer! Kost een nagel, maar kop d'r nou eens veur!!
Gelukkig krijgt Rutger hem in de 21ste minuut goed op de schoen en poeiert hem erin! Poehh lucht! VVAK wordt nu zenuwachtig en de rest van de eerste helft wordt het hakken, blokken en duwen. Jurgen ligt na een duel op de grond, maar gelukkig valt het mee en kunnen we kort daarna even pauzeren.

De tweede helft bestaat uit paniek voetbal. Stefan redt ons meerdere malen van de achterstand en even verdwijnt de bal zelfs het naastgelegen veld in, de mist in. We komen niet toe aan een mooi potje voetballen en moeten steeds verdedigen. Het lijkt of de kansen keren en VVAK heeft vele kansen en uitbraken net te dicht bij ons doel. Maar dan eindelijk komt er 5 minuten voor het eindsignaal een machtig mooi strak schot van Marco vanaf ongeveer 16 meter! Goalll! Wij juichen, de spelers juigen!! Wat een ontlading, we staan eindelijk voor!!! Nu vasthouden en dat doen we!

Kampioen van de najaarscompetitie 3e klasse 04 is STAPHORST JO15-2!!!