DE VIS IS GEVANGEN DEEL II

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse B

18 maart 2017 14:30

URK - 18 MAART 2017

Goedemiddag dames en heren, jongens en meisjes. Op het tijdstip dat men ontwaakt uit zijn of haar coma, proberen wij weer een representatief verslagje uit de mouw te schudden.

18 maart. De dag waar half Staphorst al een half jaar naar uitkeek. Vanaf het moment dat men er achter kwam dat zowel vrouwen 1 als heren 5 naar Urk moest voor een potje voetbal, werd besloten dat we dit varkentje (of visje) gezamenlijk gingen wassen. Er werd een bus van Reesttours geregeld (mede dankzij de supportersclub) waar mee werd afgereisd naar het oh zo mooie Urk.
Na een prachtige speech van reisleider R. De Weerd die beloofde ons allemaal veilig thuis te brengen (wat een dagtaak zou gaan worden) kon de helse toch worden gestart.

De helse tocht ging nog verder op het sportpark van Urk. Want zo klein als het kantinegebouwtje was, zo groot is de rest van het complex met 118 velden en 90 kleedkamers die aan de andere kant van het park te vinden waren.

Staphorst begon wat chaotisch aan de wedstrijd maar had wel meer in te brengen dan Urk. Na 20 minuten was daar dan gelukkig de eerste treffer van Staphorst. Dit was wel nodig, want voor Staphorst is het belangrijk om zo snel mogelijk dat eerste doelpunt te maken. Want wordt onze harde werken niet beloond met een doelpunt, dan willen we nog wel een te gehaast gaan spelen. Aranka speelde vanuit achterin een lange, hoge bal naar Evert die koelbloedig afmaakte.

Verder waren er een paar kansen voor Staphorst en een enkele voor Urk, maar deze leidden niet tot doelpunten. De keepster van Urk keepte een goede wedstrijd, waar haar team haar wel dankbaar voor mag zijn.

In de tweede helft kwam Staphorst nog steeds niet toe aan meer doelpunten. En dan is die 0-1 toch best wel krap. Urk kreeg de tweede corner van de wedstrijd welke bij de tweede paal belandde en de speelster van Urk kon de 1-1 intikken. Staphorst baalde zichtbaar en moest en zou die 1-2 maken. Er werden weer kansen gecreeerd maar deze werden door de keepster van Urk prima verweerd. Maar de klok van de scheidsrechter tikte door en Staphorst leek niet genoeg te hebben aan 2x45 minuten om te winnen.

De hele wedstrijd werd goed druk gezet op de verdediging van Urk en zo ook in de laatste 5 minuten van de wedstrijd. De keepster van Urk schoot tegen Elsbeth aan waardoor de bal tergend langzaam richting het doel rolde. De seconden leken wel uren, maar uiteindelijk rolde hij over de lijn en werd het drie minuten voor einde wedstrijd 1-2! Staphorst gooide alles dicht en de ontlading na het eindsignaal leek er wel één alsof we kampioen geworden waren.

Na afloop van de wedstrijd vertrokken we samen met de winnende heren 5 richting "Hartje Urk". We bezochten een cafeetje waar een besloten feestje was, maar daar hadden deze party crashers geen boodschap aan. Staphorst zorgde voor een lekker sfeertje, welke wel ietwat veranderde toen bleek dat onze tegenstanders van die middag ook waren uitgenodigd.. Samen met onze nieuwe vriend en souvenir VladiUrk verlieten we het café.
Om kwart over 7 vertrok de bus weer naar Staphorst maar we moesten uiteraard nog wel even op de foto met de mascotte: Orka.

Op de terugweg werden de zelf meegenomen alcoholische versnaperingen even getest waarna de afterparty begon bij Spoorzicht. Al met al een geslaagde dag met 6 punten in the pocket. Voor ons als team heel gunstig want we stijgen weer een plekkie. En voor Tonego en Olympia een aardigheidje namens ons.

Fijne zondag!