Staphorst 8 neemt zwaarbevochten punt mee naar Staphorst!

SVM 4

... (schot)
Peter Hoeve (schot)
... (schot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

29 april 2017 14:30

Na vier wedstrijd loze weken was het afgelopen zaterdag eindelijk weer tijd om een wedstrijd te spelen. In Marknesse werden de degens gekruist met SVM 4. Thuis hadden we eerder dit seizoen een moeizame 6-5 overwinning geboekt. Staphorst was vooraf dus gewaarschuwd voor de tegenstand die dit team kan bieden. Erwin nam deze wedstrijd de positie in van coach. Door afwezigheid van Laurens en Rick werd Henri Kok deze wedstrijd gehuurd van Staphorst 5.

Staphorst speelde het eerste kwartier heel redelijk, maar kwam hierna niet meer toe aan goed voetbal. Dit kwam ook tot uiting in de stand: de spits van SVM wist de bal halverwege de eerste helft behendig in het doel te werken. Staphorst kwam niet lang hierna dichtbij een treffer nadat Peter de bal tegen het houtwerk wist te plaatsen. Even later deed Peter wel het netje bollen: 1-1. In het restant van de eerste helft kwamen beide ploegen niet meer te scoren.

Met de thuiswedstrijd tegen SVM 4 in het achterhoofd, waarbij we in de tweede helft terugkwamen van een 2-4 achterstand, was er in de rust geen reden tot paniek. Wel was duidelijk dat het een moeilijke tweede helft zou worden.

In een tweede helft waarbij Staphorst moeilijk door de defensie van SVM wist te komen, wisten de mannen van Marknesse wederom op voorsprong te komen. Een speler van SVM wist met een actie, waarbij hij keeper Ruben meer raakte dan de bal, de bal tergend langzaam binnen te schieten. Na deze tegenslag ging Staphorst op zoek naar de gelijkmaker. Na in de eerste helft Peter, wist Karlo in de tweede helft het houtwerk te raken, waarna de bal in de handen van de keeper belande. Hierna waren Carlos en Henri nog dichtbij treffers, maar de verdediging van SVM hielt zich staande. In de absolute slotfase wist Christiaan de Staphorster eer te redden door ver in blessuretijd de 2-2 binnen te schieten.

In een moeizame wedstrijd wist Staphorst ternauwernood 1 punt bij te schrijven op de ranglijst. Of het moeizame spel nu lag aan het stroeve kunstgras, het missen van wedstrijdritme of het feit dat iedereen niet echt zijn dag had, wie zal het zeggen. Feit is dat er volgende week weer een wedstrijd op het programma staat tegen het andere team uit Marknesse: SVM 5. Thuis op Sportpark het Noorderslag zal er om 14:30 afgetrapt worden. Mocht nummer één Alcides volgende week winnen of gelijkspelen dan is de eerste plaats definitief niet meer haalbaar. Wanneer Staphorst de laatste vier wedstrijden van het seizoen met een goed resultaat weet af te sluiten, kan het zich op eigen kracht verzekeren van een verdienstelijke tweede plaats op de ranglijst.

Kop d’r Veur!

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Wolter Klomp, William Konterman (Alwin Kuiper), Henri Kok, Maarten Bisschop, Karlo Slager (Carlos Dunnink), Robert de Vries, Henry Mussche, Rutger Koers (Christiaan Bos), Peter Hoeve, Sander Konterman.