Corner-syndroom weerhoudt Staphorst 8 van overwinning tegen SVM.

SVM 5

Karlo Slager (intikker)
Assist: Peter Hoeve
... (schot)
Peter Hoeve (schot)
Assist: Karlo Slager

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

6 mei 2017 14:30

Gerrit Bloemert

Na vorige week op bezoek te zijn geweest bij SVM 4, mocht SVM 5 gisteren op bezoek komen in Staphorst. Op veld 3 werd er om 14:30 onder winderige, maar verder prima weersomstandigheden afgetrapt. Met een tegenstander waarvan de gemiddelde leeftijd zo'n 30 jaar ouder is dan ons team zou er toch wat te halen moeten zijn, hoewel we getuige de vorige wedstrijd ervaring niet moeten onderschatten.

Na een goede eerste 20 minuten kwam Staphorst op voorsprong door een goal van Christiaan, die op aangeven van Maarten de bal binnen wist te werken. Na deze goal wist Staphorst net als vorige week niet meer toe te komen aan goed voetbal. In een eerste helft waarin SVM weinig kansen kreeg kon Staphorst niet doordrukken. SVM toonde zich in het tweede gedeelte van de eerste helft uiterst effectief in dode spelsituaties. Staphorst liet zich tweemaal de kaas van het brood eten tijdens een hoekschop, waardoor het met een 1-2 achterstand de kleedkamer op kon zoeken.

In de tweede helft moest er uit een ander vaatje getapt worden om de achterstand om te buigen. Met de wind in de rug leek dit goed te lukken nadat Christiaan met een afstandsschot de keeper wist te verassen, waarbij de keeper er niet heel overtuigend uitzag. Niet heel veel later was het Karlo die op aangeven van Peter vanaf randje buitenspel vertrok en de keeper wist te omspelen: 3-2. Hierna heerste het gevoel dat Staphorst door kon drukken en de wedstrijd definitief in het slot kon gooien. Het tegenovergestelde gebeurde. Een speler van SVM kon ongezien doorlopen op Ruben en wist de bal binnenkant paal binnen te schieten: 3-3. Nadat we in de eerste helft al twee goals tegen kregen uit een hoekschop was het ook in de tweede helft weer raak. Een speler van SVM wist bij de eerste paal de bal binnen te werken en bracht Staphorst op deze manier weer op achterstand. Net als vorige week in Marknesse werd ook deze week in het slot van de wedstrijd nog een punt gered. Peter wist op aangeven van Karlo de bal in de rechterhoek te plaatsen en bepaalde hiermee de eindstand op 4-4.

Door ons gelijke spel en de overwinning van Alcides mochten zij de platte kar uit de stal halen. We willen Alcides feliciteren met het kampioenschap en hopen komend seizoen hun titel over te nemen.

We willen onze supporters weer bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun. Het resterend programma telt nog drie wedstrijden, welke in zeven dagen tijd zullen worden afgewerkt, te beginnen met een thuiswedstrijd tegen Tollebeek 4 komende zaterdag. Met een training op dode spelsituaties in het verschiet zou Staphorst hier toch de drie punten in huis moeten kunnen houden. Aanvang 12:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, William Konterman (Carlos Dunnink), Henry Mussche, Laurens Konterman, Robert de Vries, Karlo Slager, Christiaan Bos, Peter Hoeve (Sander Konterman), Maarten Bisschop