Staphorst JO9-1 is Kampioen!

Staphorst JO9-1JM

SJO WIJC JO9-1

Joey Winters (afstandschot)
speler WIJC JO9-1 (schot)
speler WIJC JO9-1 (schot)

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 03

13 mei 2017 11:00

Jerrit Hutten

Nog 3 punten had Staphorst JO9-1 nodig voor het kampioenschap. Vandaag bij winst thuis tegen WIJC JO9-1 mogen ze zich kampioen noemen. De uitwedstrijd werd met 1-5 gewonnen, maar dat zegt nog niks over vandaag. Als de jongens gewoon doen waar ze goed in zijn: voetballen, dan komt het goed.

In het begin was het een beetje aftasten, het liep allemaal niet zo lekker. Toen Staphorst in de 14e minuut de openingstreffer scoorde voelde dat als een opluchting. In de 18e minuut was het weer raak en zette de thuisploeg de 2-0 op het scorebord. Dit was ook de ruststand. Direct in de 1e minuut van de 2e helft werd de 3-0 binnen geschoten en denk je dat de punten binnen zijn. WIJC deed in de 25e minuut iets terug en kwam op 3-1. Negen minuten later was het weer raak en zette WIJC de 3-2 op het scorebord. Toen werd het toch nog weer spannend. Gelukkig wist de thuisploeg in de slotfase de bal nog een keer achter de doelman van WIJC te werken, 4-2. Dan is het gespeeld de 3 punten zijn binnen en is Staphorst JO9-1 de terechte winnaar en KAMPIOEN!!!

Proficiat jongens!

Van vv Staphorst kregen ze een kampioensschaal en patat. Een trofee gesponsord door HaVoS Bouw en een mooi kampioen T-shirt mede mogelijk gemaakt door Schildersbedrijf G. Tissingh. 's Middags voor aanvang van de wedstrijd van het 1e mochten de kampioenen nog een ereronde lopen.