Staphorst 1 - HZVV 1

Justin Schra (corner)
Lorenzo Valente (intikker)

5 augustus 2017 14:00

Seizoen 2017/2018 is weer begonnen. Na twee weken getraind te hebben mocht de ploeg van Jan Vlap nu eindelijk de wei in om een balletje te trappen.
En dat op het eigen Toptoernooi met weer een mooi deelnemersveld.
Staphorst opende het toernooi door te spelen tegen het naar de Hoofdklasse gepromoveerde HZVV.
Dat duidelijk de bedoeling heeft voor een langere verblijf in de Hoofdklasse, te zien aan de ervaren versterkingen.
Staphorst begon de eerste helft met Rene Oosterhof, Remon Kroes, Ewald Koster, Lars Heuvelman, Reinier Crediet, Rob Mijnheer, Dennis Rosink, Martijn Brakke en de nieuwelingen Mark Veldmate, Heine Uuldriks en William de Boer.
Na het fluitsignaal van scheidsrechter Marcel Huisman begon dan Staphorst aan hun eerste wedstrijd.
De eerste kansen waren voor Staphorst.
Vooral Rob Mijnheer had de score kunnen openen na een schot op doel in de 4e minuut.
HZVV speler Marlon Luchtenberg counterde in de 7e minuut vanaf links op het doel van Oosterhof af.
Maar zijn schot leverde niet het gewenste effect.
Daarna was Staphorst de ploeg die het meeste in de aanval was.
Brakke vuurde de bal een paar keer op de goal, maar het vizier stond nog niet scherp genoeg.
In de 26e minuut leek het HZVV op voorsprong zou komen.
Lorenzo Valente gaf een goede steekbal op Reza Hosseini die alleen op het doel van Rene Oosterhof af ging.
Maar de ervaren doelman bracht redding, waardoor er niks aan de hand was.
De niet al te grote nieuweling bij Staphorst, William de Boer, kopte de bal in een tijdsbestek van paar minuten twee keer op de goal van HZVV.
Maar beide ballen gingen over het doel.
Zo eindigde de eerste helft met de stand waar die ook mee begon.

De tweede helft stond er een totaal ander team.
Jan Vlap had enkele wissels aangebracht en vast niet omdat ze het niet goed deden.
Want de eerste helft was best het kijken waard.
Alleen Ewald Koster mocht blijven staan. Rutger Mulder, Frank van der Burg, Sander Nooi, Robert Redder, Alex Esselbrugge, Bas de Vries, Mark Schra, Justin Schra, Ruben Kin en Bright Eto kwamen binnen de lijnen.
De eerste tien minuten ging goed.
Het spel was goed , de jonge garde speelde met lef en durf mee met de ervaren mannen.
Waarop Frank van der Burg met een mooie voorzet Ruben Kin bediende.
Die in 1 keer de bal vol raakte, vlak voor doelman Dorland.
Maar helaas ging deze bal ook over de lat.
Direct erna was HZVV weer gevaarlijk.
Lorenzo Valente verscheen alleen voor doelman Rutger Mulder.
Maar Rutger liet zien een uitstekende doelman te zijn , verkleinde zijn doel goed en redde bekwaam.
In de volgende fase van de wedstrijd waren er kansen voor HZVV, maar wist het net niet te vinden.
In de 67e minuut kopte Ewald Koster de bal vanuit een hoekschop over de goal.
Maar uit een hoekschop in de 70e minuut viel dan wel het doelpunt voor Staphorst.
Justin Schra nam de hoekschop vanaf de linkerkant.
De bal draaide mooi hoog richting het doel.
Doelman Dorland probeerde nog de bal tegen te houden.
Maar kon alleen zijn vingertoppen tegen de bal krijgen, wat niet voldoende was om de bal uit de goal te houden.
Een droom debuut voor Justin, scoren in je eerste wedstrijd in de hoofdmacht van Staphorst.
Het laatste kwartier van de wedstrijd werd HZVV duidelijk sterker.
Drong meer aan en kwam in de 79e minuut dan ook terecht op gelijke hoogte.
Valente wist de bal over doelman Mulder te koppen.
In de slotfase van de wedstrijd waren er een paar kansen voor HZVV.
HZVV claimde nog een penalty in de 84e minuut.
Maar scheidsrechter Huisman zag er niks in en liet het spel verder gaan.
Zo eindigde de eerste wedstrijd van het Toptoernooi in een 1 – 1 stand.

Na de wedstrijd werden er nog penalty’s genomen. HZVV begon de reeks.
Breukelman schot de bal over de goal. Ruben Kin wist de doelman de verkeerde hoek in te sturen en scoorde wel.
Jos Fidom faalde niet, maar Esselbrugge namens Staphorst wel.
Zijn schot raakte de paal. Valente, Hup en Luchtenberg scoorde namens HZVV, Frank van der Burg,
Bas de Vies en Ewald Koster namens Staphorst.
De 6e penalty van HZVV genomen door Ronkes wist Rutger Mulder te pakken.
Waarop onze Amerikaanse vriend Bright Eto de penalty serie op 5-4 te zetten.

Dinsdag avond speelt Staphorst hun tweede wedstrijd van het Toptoernooi.
De tegenstander is dan HHC. Wedstrijd begint om 20:00