Staphorst doet goede zaken na winst op HZVV

HZVV 1

Reza Hosseini (schot)
Assist: Mike Reuvers
Mike Reuvers (intikker)
Milan Ronkes
Arjan Akkerman
Sander Dzemidzic
Paul Bagura
Lorenzo Valente
Noah ten Brink
Alex Zomer (kopbal)

Mannen, 1, Hoofdklasse B

27 januari 2018 14:30

Jeen Boringa uit Leeuwarden

Staphorst begon goed aan de wedstrijd. Eerst kreeg Mark Schra een schietkans, welke hij zag geblokt worden. Vervolgens leverden twee corners op rij niet het gewenste resultaat op. Ondanks de goede start, was het Reza Hosseini die namens HZVV de score openbrak.

De ploeg van Jan Vlap wist wat het doen stond. De opgelopen schade moest hersteld worden, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Na 20 minuten was het Martijn Brakke, die op aangeven van Mike Reuvers, de gelijkmaker binnenkopte. Staphorst tankte vertrouwen uit de gelijkmaker en kwam via Mike Reuvers zelfs op een 2 - 1 voorsprong. Dit bleek tevens de ruststand te zijn. Na de pauze zou je een meer aanvallend ingesteld HZVV mogen verwachten.

Evenals de eerste 45 minuten was het vervolg ook niet echt hoogstaand. Belangrijkste was wel dat de drie punten koste wat kost over de streep zouden worden getrokken. De eerste mogelijkheden waren voor Staphorst. Dennis Rosink nam doelman Streutker op de proef met een streep van afstand. Aanvaller Mike Reuvers verscheen alleen voor keeper Streutker, maar zag zijn lob over de goal gaan. Namens HZVV moest Erwin Breukelman een bal van de doellijn wegkoppen. Clubtopscorer Martijn Brakke trof de paal, kortom, de 3 - 1 hing in de lucht. Ondanks het overwicht van de thuisploeg kwamen de bezoekers middels Alex Zomer op gelijke hoogte. Even was Staphorst van slag, maar al gauw herstelde de ploeg zich en wist via de dekselse Martijn Brakke opnieuw op voorsprong te komen. De slotfase was ongemeen spannend! Gelukkig hield Staphorst stand en kon zo 3 belangrijke punten bijschrijven. Al met al een verdiende overwinning!

Opstelling Staphorst, Wibo van Dijk, Frank van de Burg, Mark Veldmate, Lars Heuvelman (66. Ewald Koster ) Reinier Crediet, Dennis Rosink (84. Heine Uuldriks ), Rémon Kroes, Mark Schra, Rob Mijnheer, Martijn Brakke, Mike Reuvers (66. William de Boer )