Staphorst 8 sluit bekerreeks af met gelijkspel tegen ZZVV!

ZZVV 3

... (schot)
... (e.d.)
Assist: Niklas Talen
... (schot)

Mannen, 8, Groep 2 03

16 september 2017 14:30

Klaas Compagner

Zaterdag stond de laatste wedstrijd in de bekerpoule op het programma. Tegenstander was ZZVV 3 uit Zuidwolde. Vooraf was al bekend dat de eerste plaatst voor Staphorst niet meer haalbaar was, maar desondanks waren we gebrand op een goed resultaat. Mooi moment was de rentree van Erwin, die na veel blessureleed weer zijn eerste minuten kon maken. Stefan Konterman en Niklas Talen van Staphorst 5 versterkten het team deze wedstrijd.

In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd kreeg Staphorst in de eerste helft kansen door middel van afstandsschoten. Grote uitgespeelde kansen waren niet aan de orde in de eerste helft. ZZVV kon al redelijk vroeg in de eerste helft de 0-1 op het scorebord zetten, wat ook de ruststand was.

In de tweede helft kwam Staphorst sterker uit de kleedkamer en dit resulteerde in de nodige kansen. Een grote mogelijkheid aan het begin van de tweede helft ontstond toen Laurens door kon lopen op de keeper, maar de bal niet naast de keeper wist te plaatsen. Even later was het wel raak nadat Robert werd weggestuurd door Stefan en de bal beheerst binnenschoot. Staphorst wist halverwege de tweede helft op voorsprong te komen, nadat Niklas met een solo langs de linkerkant de bal via een verdediger van ZZVV in het doel zag belanden: 2-1. Kort hierna kwam Staphorst met een man meer te staan, nadat een speler van ZZVV geblesseerd uitviel en de ziekenboeg van ZZVV kwam versterken (de hele bank zat gevuld met geblesseerde spelers). De tegenstander had geen mogelijkheden meer om te wisselen. Ondanks de man meer situatie wist ZZVV in de slotfase toch nog de gelijkmaker te noteren en hiermee ook de eindstand te bepalen.

Komend weekend start voor ons een nieuw competitieseizoen met een uitwedstrijd. Om 15:00 worden we op sportterrein Tollebeek verwacht, waar we tegen de 4e selectie van VV Tollebeek spelen.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Niklas Talen, Wolter Klomp, Rick Mulder, Alwin Kuiper (Henry Mussche), Karlo Slager (Carlos Dunnink), Robert de Vries, Stefan Konterman, Laurens Konterman (Erwin Mussche), Peter Hoeve, Christiaan Bos.