Staphorst 1 - HHC Hardenberg 2

HHC Hardenberg 2

9 augustus 2017 20:00

Dinsdag avond speelde Staphorst hun 2e wedstrijd op het TOP toernooi.

Wilde Staphorst voor de toernooiwinst gaan. Moest er gewonnen worden van HHC Hardenberg.

HHC speelde met een mix van 1e selectiespelers ( Jorn Jan van de Beld, Coen Gortemaker, Walter Dias Nzasi, Jorn Kremer en Pim de Jonge ) met spelers uit het 2e elftal en JO19.
Staphorst begon met dezelfde elf in het veld als zaterdag. Rene Oosterhof, Remon Kroes, Ewald Koster, Lar Heuvelman, Reinier Crediet, Dennis Rosink, Rob Mijnheer, Mark Veldmate, William de Boer, Heine Uuldriks en Martijn Brakke.

Staphorst zocht direct de aanval en speelde vol voor de winst. Dat in de 8e minuut al op een 1-0 voorsprong kwam.
Een schitterende actie van Heine Uuldriks, die liet zien een spits te zijn met overzicht.

Heine kreeg de bal ingespeeld , kapte de verdediger uit. En lopte de bal over de uitkomende doelman Van de Beld in het net.

Het eerste half uur van de wedstrijd was het Staphorst dat diverse kansen had op de 2-0.

Een voorzet van Brakke op De Boer, die de bal over de goal mikte. Brakke met een goede bal aanname, draaiend naar de goal.

En direct uithaalt. Maar het net niet wist te vinden. In de 37 e minuut werd HHC gevaarlijk.

Oosterhof moest gestrekt naar de hoek om de bal er uit te houden op een afstandsschot.

Een paar minuten later was de kans er op 2-0. De Boer speelde Mijnheer in, die direct weer de Boer aanspeelde.

Maar het schot van De Boer ging hard langs de verkeerde kant van de paal.

Net voor de rust, toen de spelers aan hun bakkie thee dachten.

Scoorde HHC de 1-1, uit een voorzet vanaf rechts , wist Justin Lambers de bal binnen te werken.

In de rust wisselde Jan Vlap aanvoerder Rob Mijnheer voor Mike Reuvers.

Mike ging op de rechtsbuiten positie spelen en Martijn Brakke nam plek op het middenveld. Staphorst ging verder waar het voor de rust ook mee bezig was.

Op jacht naar hun tweede doelpunt. Uuldriks zette na 2 minuten te spelen in de 2e helft, de stand al op 2-0 met een kopbal.

Een paar minuten daarna kreeg Uuldriks weer een goede kans, maar kopte nu de bal niet tussen de palen.

Diverse kansen volgden: Reuvers een schot dat rakelings voor de goal langs ging. De Boer een schot dat doelman Van de Beld pakte.

In de 66e minuut maakte Reinier Crediet een overtreding , dat hem een gele kaart op leverde.

Direct daarna wisselde Jan Vlap. Uuldriks, Kroes, Brakke, Crediet en De Boer werden vervangen door Ruben Kin, Frank van der Burg, Bas de Vries, Sander Nooi en Bright Eto.

In de 70e minuut gaf Van der Burg een lange bal langs de lijn naar voren, waarop de snelle Reuvers de bal wist te pakken en voor te geven.

Uit de voorzet wist Bas de Vries de stand op 3-1 te zetten.
Dat tevens ook de eindstand werd.

De penaltyserie na de wedstrijd werd 2-4. Ruben Kin, Bas de Vries, Frank van der Burg en Bright Eto waren trefzeker voor Staphorst.

Omdat HHC de bal een keer naast de goal schot en Oosterhof een bal pakte.

Hoefde de 5e penalty niet meer genomen te worden en wist Staphorst deze ook te winnen.