Staphorst 8 houdt het spannend tegen SVM!

SVM 4

Karlo Slager (schot)
... (schot)
Karlo Slager (schot)
... (kopbal)
... (schot)

6e klasse Q

14 oktober 2017 14:30

Bas Werners

Afgelopen zaterdag was het weer matchday voor Staphorst 8. Thuis wachtte een wedstrijd tegen SVM 4 uit Marknesse. Ervaringen van vorig seizoen leren dat we het tegen teams van deze club uit de Noordoostpolder nooit makkelijk hebben. Waar het team van SVM 4 vorig seizoen redelijk jong was, bleek zaterdag bij aankomst het team behoorlijk in leeftijd gestegen. Het ouderenteam van SVM 5 bleek de naam van SVM 4 te hebben overgenomen.

Staphorst begon goed aan de wedstrijd en creëerde de nodige kansen. Toch was het SVM dat als eerste bijna tot scoren kwam. Een oplettende middenvelder zag Ruben te ver voor zijn doel staan en probeerde vanaf ongeveer de middenlijn te scoren. Tot grote opluchting van iedere Staphorster op het veld ketste de bal via de paal uit het doel. Staphorst was gewaarschuwd! Niet veel later wist Staphorst wel tot scoren te komen. Christiaan mikte de bal strak in de hoek, op aangeven van Robert. Hierna volgde een periode waarbij Staphorst slordig omging met haar kansen, waarbij o.a. Sander en Laurens grote kansen tot scoren kregen. Ook qua passing werd het steeds slordiger. Wel wist Staphorst in het restant van de eerste helft nog 2 keer te scoren. Eerst wist Karlo de bal in de verre hoek te prikken en ook Sander wist het net te vinden. Beide goals werden geassisteerd door Robert. Met een comfortabele 3-0 voorsprong kon de kleedkamer opgezocht worden.

Waar we de vorige wedstrijd een slechte eerste helft compenseerden met een redelijke tweede helft was het zaterdag andersom. Een prima eerste helft, werd afgewisseld met een zeer matige tweede helft. SVM wist dan ook als eerste tot scoren te komen in de tweede helft. Toen Karlo op aangeven van, jawel, wederom Robert de vierde op het bord zette dacht een ieder dat het wel beslist zou zijn. Met deze gedachte in het achterhoofd werd het spel nog matiger en zette SVM nog maar eens aan. Met succes: de 4-2 viel binnen na knullig verdedigen en niet veel later viel ook de 4-3 binnen door een ingekopte hoekschop. Zo werd het ineens toch onnodig spannend. Wat volgde was een periode van slecht voetbal en billenknijpen tot het laatste fluitsignaal. Dit viel terug te zien in het aantal ballen wat op het spoor of in de spoorsloot belanden. Ruben maakte het in de slotfase nog even extra spannend door een terugspeelbal in de handen te nemen. Alles en iedereen van SVM schreeuwde om een indirecte vrije trap, maar de scheidsrechter wilde van niets weten. Ondanks de teleurstellende tweede helft wist Staphorst wederom 3 punten te pakken en de koppositie over te nemen van Flevo Boys 6.

Komende 2 weken staan er geen wedstrijden op het programma voor de mannen van Staphorst 8. Wellicht ligt er nog een oefenwedstrijd in het verschiet. De competitie wordt vervolgt op 5 november, thuis tegen onze noorderburen van Alcides 2.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Jeffrey Bloemert, Wolter Klomp (Rick Mulder), Rick Meesters, Henry Mussche, Karlo Slager, Robert de Vries, Jaime Hooikammer, Christiaan Bos, Sander Konterman, Laurens Konterman (Peter Hoeve)