Staphorst met speels gemak door naar volgende ronde

Twedo 1 (zon)

Dimitrios Lazaridis (schot)
Martijn Brakke (intikker)
Rémon Kroes (schot)
Mark Veldmate (intikker)
Mark Veldkamp
Daniel Mulder
Mark Schra (solo)
Iwan Immink
Robert Torenbosch
Dimitrios Lazaridis
Jesper vd Horst

Groep 1 SR3

28 november 2017 20:00

Bert Agricola

Staphorst heeft ook in de tweede ronde laten zien dat ze dit seizoen ver willen komen in de districtsbeker. Na de 13 - 0 zege op Ruinen, moest deze keer  Twedo eraan geloven. In een  kat en muis spel stond er na 90 minuten een duidelijke 9 - 1 zege op het scorebord.

De wedstrijd

Vanaf minuut 1 werd tegenstander Twedo in een hoog tempo bestookt. Al vlot kreeg Staphorst enkele corners op rij, welke vooralsnog onbenut bleven. Heine Uuldriks, die een hoogst ongelukkige wedstrijd speelde, kreeg meteen al een tweetal kansen, welke hij beide onbenut liet. Ondanks het feit dat het eenrichtingsverkeer was, nam Twedo brutaal een voorsprong. Uit de allereerste keer dat ze op de helft van Staphorst waren, werd meteen het maximale resultaat gehaald. Dimitrios Lazaridis was het feestvarken bij de bezoekers. Al snel stelde de brigade van Jan Vlap orde op zaken. Achtereenvolgens Martijn Brakke, Rémon Kroes, opnieuw Martijn Brakke en Mark Veldmate zetten nog voor de rust Staphorst op een 4 - 1 voorsprong.

Na de pauze waren Rob Mijnheer en Mark Veldmate in de kleedkamer achtergebleven. Hun vervangers waren Bas de Vries en Derrick Timmerman. Wie dacht dat Staphorst gas zou terugnemen kwam bedrogen uit. De ene na de andere aanval werd op het doel van Twedo afgevuurd. Hielden de bezoekers de eerste helft de linies nog klein, na de pauze kwamen ze conditioneel toch in de problemen en werd de ruimte automatisch groter. Dit resulteerde uiteindelijk in nog eens vijf treffers, die op conto kwamen van Mark Schra, Martijn Brakke en Heine Uuldriks tweemaal. In de slotminuut maakte Derrick Timmerman er ook nog eens 9 - 1 van. Door deze zege zal Staphorst in een tussenronde moeten spelen tegen de winnaar van Hoogeveen ( zaterdag ) en Renado. Dit duel zal, zoals het nu lijkt, op dinsdag 19 december worden gespeeld.

Nabeschouwing

Ondanks het missen van vele kansen, opnieuw een opvallende uitslag. De ploeg verdient ook nu weer een compliment voor de wijze waarop het is blijven voetballen. Tegen dit soort tegenstanders wordt vaak met de handrem erop gespeeld. Staphorst deed dit niet en heeft zichzelf daarmee een dienst bewezen richting de cruciale 3 competitie wedstrijden die er voor de winterstop nog aan zitten te komen. Het besef dat het seizoen nog niet gelopen is, mag gelukkig nog sterk aanwezig zijn. Dit geeft de burger weer moed richting zaterdag als SDC Putten op Het Noorderslag wacht.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Frank van de Burg, Ewald Koster (58. Robert Redder ) Mark Veldmate (46. Derrick Timmerman ) Reinier Crediet, Dennis Rosink, Mark Schra, Rémon Kroes, Rob Mijnheer (46. Bas de Vries ) Martijn Brakke, Heine Uuldriks