Vorst voetbal

... (afstandschot)

Onder 8, JO8-2, 3e klasse 05

2 december 2017 9:00

Vanmorgen stonden we weer vroeg op het Sportpark te Staphorst om te vertrekken naar de koploper HZVV te Hoogeveen. Na gisteren uitgebreid het sinterklaasfeest gevierd te hebben in de kantine van Staphorst moesten we vanmorgen wel even omschakelen en ons concentreren op de wedstrijd. Aangezien dit een hele belangrijke wedstrijd voor ons was hadden de spelers de zenuwen goed onder controle en begonnen we dan ook zeer scherp aan de wedstrijd. We speelden goed over en kregen gelijk al een kans, hoppa 0-1 voor Staphorst. De 0-2  lag er voor ons ook al snel in, en dit gaf ons goede moed. We moesten vandaag dus afreizen naar het noorden wat dus betekent dat de kou en luchtvochtigheid daar hoger ligt, en wij waren hier nog niet bekent mee. Daardoor verzwakten sommige spelers toch wat en hier kon HZVV dan ook gretig van profiteren en kwamen terug op een 1-2 ruststand. Na de rust en de peptalk waarschijnlijk over Spanje en Sinterklaas om de kids op te warmen, probeerden we toch goed te blijven spelen maar helaas HZVV kon op het glibberige, koude veld iets beter uit de voeten en het was al gauw 3-2 voor HZVV. Toch konden we nog knap terugkomen naar 3-3. Maar toen hadden sommige spelers het zo koud dat voetballen echt niet meer ging en kon HZVV de winst in de laatste seconden nog pakken, eindstand 4-3. In de kleedkamer vloeiden ook nog wat tranen, helaas niet door het verlies maar door bevroren tenen, armen, benen nou ja noem maar op, het was zooooooo koud! Team jullie hebben super gespeeld vandaag, op naar volgende week!