Staphorst en ACV komen niet tot scoren

ACV 1

24 februari 2018 14:30

Gerlof Gils

Foto's van de wedstrijd  >> klik hier

Op het kunstgrasveld van DESZ Zwartsluis is de oefenwedstrijd tussen Staphorst en ACV zonder treffer geëindigd.

Tegenstander ACV liet zich ver inzakken, waardoor Staphorst het spel moest maken. Deze speelwijze leverde het gretige Staphorst in de beginfase een handvol mogelijkheden op , welke allemaal onbenut bleven. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam de ploeg van Fred de Boer beter in haar spel. Dit leverde ACV nog voor de pauze twee kansen op. Zo zag Marco van der Heide zijn poging tegen de dwarsligger uiteenspatten. Na 45 minuten zochten beide ploegen de warme kleedkamer op. Het eerste bedrijf was de ploeg uit Assen niet geheel ongeschonden doorgekomen. Met name de enkelblessure van Haaye Feenstra leek vrij ernstig te zijn.

Na de hervatting ging het spel verder en was het spel redelijk in evenwicht. Kansjes waren er nog wel over en weer, doelpunten bleven uit. Grootste kans was toch wel voor William de Boer, die zijn inzet op de lat zag belanden. Beide trainers grepen dit oefenduel aan om een aantal spelers in te zetten die normaliter weinig speeltijd krijgen. Ondanks de snijdende kou op Sportpark Cingellanden, was het al met al een nuttige oefenwedstrijd.

Een woord van dank is op zijn plaats voor onze sportvrienden van DESZ Zwartsluis! De ontvangst was prima en de club heeft er alles aan gedaan om het zowel ACV als Staphorst naar de zin te maken. Fijn dat het allemaal zo kan!

Opstelling Staphorst: Wibo van Dijk, Frank vd Burg, Ewald Koster, Lars Heuvelman (62. Robert Redder ) Reinier Crediet, Rémon Kroes(62. Bas de Vries ) Dennis Rosink (62. Sander Nooi ) Mark Schra, Martijn Brakke, Heine Uuldriks (67. Joost de Weerd ) William de Boer

Scheidsrechter: Gerlof Gils
Ass. scheidsrechter: Harm Jan Drost en Theo de Haan