Staphorst 2 op karakter door naar halve finale

Poule 2e ronde

2 juni 2018 13:30

Huis in 't Veld, J.H.M

Staphorst 2 heeft zich vanmiddag ten koste van UNA weten te plaatsen voor de halve finale van het landskampioenschap voor reserveteams. Na 90 minuten stond er een 1- 1 gelijke stand op het scorebord en moest er verlengd worden.
Daarin werden geen treffers gemaakt, waardoor strafschoppen de beslissing moesten brengen. Hierin toonde Staphorst zich bedrevener en plaatste zich zo voor de halve finale, alwaar volgende week Westlandia op het eigen
Noorderslag wacht.

Eerste helft

UNA was verre van compleet, maar had desalniettemin een prima selectie op de been gebracht. De eerste mogelijkheid was voor Staphorst. Een goed aangesneden voorzet werd rakelings naast gekopt door Ruben Kin. Even later was Dyon vd Berg dicht bij de openingstreffer. Voetballend was UNA de betere ten opzichte van het veel te onrustig spelende Staphorst. Toch was het de thuisploeg dat via een schot van afstand op voorsprong kwam. Onderweg werd de pegel van Tim Dunnink nog wel van richting veranderd, echter niemand die daar om maalde. Een heerlijke opsteker voor de ploeg
van trainer Albert Strijker. Wat beide ploegen het vervolg van de wedstrijd lieten zien was zeer acceptabel! Met een verdiende voorsprong op zak zocht Staphorst de kleedkamer op.

Tweede helft

Al gauw kwam UNA op gelijke hoogte. De bezoekers kwamen fel uit de kleedkamer en middels een goed geplaatste kopbal kwam de ploeg uit Veldhoven naast de gastheren.
Daarvoor had keeper Wibo van Dijk al handelend moeten optreden bij een kans van Max van de Akker. Het zou nog een heel karwei worden om UNA aan banden te leggen.
Ondertussen waren Bas de Vries en Maurice de Witte binnen de lijnen gekomen voor Dyan vd Berg en Sander Nooi. Even sloeg de vlam in de pan toen Maurice Huls twee keer geel kreeg van scheidsrechter Huis in ’t Veld en kon inrukken. De ervaren leidsman uit Elburg had de handen op dat moment meer dan vol, met als gevolg een aantal gele kaarten. Ondanks het feit dat Staphorst met 1 man minder acteerde, bleef men voortreffelijk in de organisatie spelen. UNA probeerde nog wel aan te zetten, Staphorst gaf geen krimp en bleef 90 minuten overeind. Dit betekende ook nog eens 30 minuten met 10 tegen 11 verlengen.

Verlenging

Staphorst zou geduldig moeten blijven loeren op de kansjes die er ongetwijfeld zouden komen. In het vervolg was de thuisploeg zeker gelijkwaardig aan de bezoekers. De verlenging leverde verder geen hoogtepunten op, waardoor strafschoppen nodig waren om een winnaar aan te wijzen.

Penalty’s

Zowel Staphorst als UNA waren uiterst trefzeker vanaf de stip. Alleen Lars Heuvelman, normaal een zekerheid, zag zijn elfmetertrap worden gekeerd door keeper Jesper Maas.
UNA leek spekkoper te worden. Leek, want bij strafschop nummer 5 wist Wibo van Dijk de bal fantastisch te keren en zo zijn ploeg in de race te houden. Staphorst bleef raak schieten, totdat UNA weer aan de beurt was. De aanloop was behoorlijk, het schot echter verdween over de goal van Wibo van Dijk. Enorme vreugde in het Staphorst kamp was het gevolg. Door deze uitslag mag Staphorst volgende week op herhaling als Westlandia uit Naaldwijk de tegenstander zal zijn. We roepen opnieuw de supporters op om hierbij massaal aanwezig te zijn en de jongens naar de finale te schreeuwen.

Opstelling Staphorst: Wibo van Dijk, Roel Crediet, Maurice Huls, Lars Heuvelman, Robert Redder, Herwin Talen, Bjorn Groeneveld, Sander Nooi (75. Maurice Witte ), Tim Dunnink, Dyon vd Berg (65. Bas de Vries )

Staphorst 2 - UNA 2 1 – 1 ( Staphorst w.n.s. 7-6 )
Scheidsrechter: J. H. M. Huis in ’t Veld uit Elburg
Assistent. schr: E. W. van der Eerden en G. Hiemstra