Staphorst 8 weet weer hoe het voelt om te verliezen!

SVN'69 3

... (intikker)

15 september 2018 14:30

Na twee overwinningen in de beker was het gisteren erop of eronder. Om door te gaan naar de knock-outfase van de beker moest er gewonnen worden van SVN’69 3 uit Nijeveen. Om 14:30 werd er op Sportpark De Tussenboerslanden afgetrapt.

Gezien het scoringsvermogen van de tegenstander werd er iets meer achterovergeleund. Dit zorgde voor een wedstrijd die in evenwicht was, met grote kansen aan beide zijden. Zowel SVN’69 als Staphorst hadden het vizier niet op scherp en als het vizier wel op scherp stond konden de keepers zich onderscheiden. Het was dan ook een wonder dat we met een 0-0 stand gingen rusten. Helaas moest Martijn het veld in de eerste helft nog noodgedwongen verlaten door een bloedneus, maar was hij in de tweede helft weer paraat.

In de tweede helft ging Staphorst op dezelfde manier verder in de hoop dat de kansen er nu wel in zouden gaan. Helaas belanden grote kansen niet in het net, waarbij de grootste kans op naam kwam van Karlo. Alleen op de keeper af werd de keeper omspeelt, maar ging de bal tot ieders verbazing niet in het net maar tegen de paal.
Aan de andere kant kreeg Staphorst de deksel op de neus, door een tegentreffer te incasseren. In eerste instantie wist Rémon nog redding te brengen, maar de rebound kon simpel ingeschoten worden door een SVN’er. Staphorst was na deze tegenslag niet meer bij machte om nog tot een treffer te komen. Gelijkspel was gezien het spelbeeld verdient geweest, hoewel een overwinning er ook zeker in had gezeten. Ondanks het prima spel deed een trap van Sander vol in het zachte natuurgras nog wel even herinneren dat het hier wel degelijk om een duel uit de kelder van de voetbalklassen ging.

Aan al het goede komt een eind, zo ook aan onze ongeslagen reeks van 21 wedstrijden. Uiteraard reden om ons record vanaf nu weer te gaan verbreken. Te beginnen bij onze eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Komende zaterdag nemen we het thuis op tegen Noordscheschut 7. Aanvang 14:30.

Opstelling Staphorst 8:
Rémon Veijer, Wolter Klomp (Alwin Kuiper), Peter Hoeve (Rick Mulder), Ruben Hoeve, Henry Mussche, Martijn Bloemert (William Konterman), Robert de Vries, Karlo Slager, Maarten Bisschop, Laurens Konterman, Sander Konterman