Laatste poulewedstrijd in de beker uit tegen FC Meppel

Daymen Compagner (intikker)
Joey Winters (schot)

15 september 2018 9:00

Voor onze 3e en laatste poulewedstrijd in de beker moesten we naar Meppel om daar tegen onze leeftijdsgenoten te spelen van de plaatselijke FC. Stipt 8.00 werd er koers gezet naar Meppel, na de warming-up en wedstrijdbespreking gedaan te hebben volgde om 9.00 de aftrap.

Na een afwachtende beginfase van beide ploegen wisten we na 5 minuten spelen de eerste kleine kansjes te produceren. Maar het waren de geelhemden die gaandeweg het 1e bedrijf daaruit de eerste goal wisten te scoren, 0-1. Bij vlagen werd er leuk gecombineerd in de 1e helft en werd de score nog voor de rust op 0-3 gebracht, waarbij wel dient gezegd te worden als men het vizier nog iets beter op scherp had gestaan dan had de score wel verdubbeld kunnen worden.

In de 2e helft werd het doel van de gastheren wederom bestookt met aanvallen van het gele gevaar. En naarmate de wedstrijd volgde zakte bij FC Meppel steeds meer de moed in de voetbalschoenen, en zodoende volgde er voor de thuisclub een oorwassing van 0-12. En dan had Meppel nog het nodige geluk dat simpele kansen onbenut werden gelaten. En dan is ook fijn dat de verdediging ook scherp blijft en de nul weet te behouden.

Op naar volgde week dan wacht de uitwedstrijd voor de competitie tegen VV Ruinerwold JO11-1.