SV DESZ JO11-1- VV Staphorst JO11-1 (0-1) 0-6

Staphorst JO11-1

Dhany Tiemens (corner)

8 september 2018 9:00

Na de oefenwedstrijd van vorige week tegen SC Genemuiden waarbij toch het nodige zelfvertrouwen werd getankt, stond voor vandaag de 1 bekerwedstrijd op het programma.

De tegenstander deze ochtend was DESZ uit Zwartsluis, om 8.00 vertrokken we naar een van de 3 Zwartewatersteden, om daar om 9.00 af te trappen tegen een tegenstander waarvan we wisten dat hen al een bekerwedstrijd hadden gespeeld en deze winnend wisten af te sluiten. Dus als we in deze bekerpoule enige rol van betekenis zouden willen spelen moest er eigenlijk gewonnen worden.

Na een goede warming-up en de nodige instructies voorafgaande aan deze partij was er eerst nog wat onduidelijkheid was omtrent de afmeting van het veld maar nadat dit was opgelost werd er om 9.00 afgetrapt.

In een gelijk opgaande openingsfase waren het toch de gastheren die het eerste gevaar wisten te stichten voor de goal van de bezoekers. De 2 schoten op de goal werden onschadelijk gemaakt door onze keepster.

Blijkbaar moesten wij toch in de wedstrijd groeien want ons beste spel was eigenlijk toch nog niet vertoond. Maar toch zo gaandeweg het eerste bedrijf konden we toch ook het nodige gevaar stichten voor de goal van de Sluzigers. Toch moest het toegestroomde publiek wachten tot de 26e minuut voordat de 1e goal zou vallen, een afgeslagen bal werd onberispelijk binnen geschoten 0-1, dit zou ook de ruststand worden.

De 2e helft werd van begin af aan serieus aan gepakt en dat resulteerde al vrij vlot in de 0-2, dit was voor onze tegenstander het sein om meer op de aanval te gaan spelen maar met als gevolg dat er voor onze aanvallers meer ruimte vrij zou komen. Deze ruimte werd dan goed benut en dit werd ook vertaald in de score deze zou uiteindelijk oplopen naar 0-6.

Deze overwinning werd ook nog even bekroond met het winnen van de penaltyserie en een welverdiende beker ranja.

Hopende dat we deze overwinning een passend gevolg kunnen geven tegen MSC JO11-1 aanstaande dinsdagavond, aftrap 18.45.