VV Staphorst – MSC JO11-1 (1-3) 2-4

speler MSC (schot)
speler MSC (schot)

11 september 2018 18:45

De 2e bekerwedstrijd moest er thuis aangetreden worden tegen MSC. Om 18.45 vloot de arbiter van dienst de wedstrijd in gang, en het was MSC die van begin af aan de toon zette en ons op veel fronten wist af te troeven op felheid en enthousiasme. Daar moet misschien wel bij gezegd worden dat MSC wel over meer kracht wist te beschikken dan wij en daardoor leek het wel dat de meeste spelers een beetje geimponeerd waren en liepen dus wij al vrij snel tegen een achterstand aan van 0-3. Dat is dan wel een domper nadat je de 2 voorgaande wedstrijden dik wist te winnen. Dan is het wel weer mooi en goed om te zien hoe de groep het toch weer oppakt en toch de 1-3 nog wist de maken binnen het kwartier. Lang bleef deze stand ongewijzigd, omdat het ons niet snel genoeg lukte om het verschil weer op 1 terug te brengen. Daarom werden er om wat omzettingen gepleegd binnen de lijnen om wat meer stootkracht voor de goal te krijgen. En zowaar kwamen we 8 minuten voor affluiten op 2-3. Toen werd alles in het werk gesteld om die gelijkmaker te maken, er werd gestreden voor elke meter. Maar het was MSC die de ruimte, die we achterin weg gaven goed benutte en 2-4 maakte. Met nog 2 minuten op de klok 2 goals maken, dat wordt lastig, we kwamen toch terug tot 3-4 maar daar bleef het ook bij. Op basis van strijdlust in de 2e helft zouden we misschien wel een punt hebben verdiend, maar als je zo slap en zonder beleving die wedstrijd aanvangt en je zo laat overrompelen is de 3-4 misschien wel terecht. Hoe dan ook, ook hier wordt weer van geleerd gelukkig volgt de volgende wedstrijd snel zodat we deze nederlaag snel kunnen weg spoelen.

Te weten aanstaande zaterdag om 9.00 in Meppel tegen de plaatselijke FC op Ezinge.