VV Staphorst JO11-1 - SC Emmeloord JO11-1 (2-0) 9-0

Dhany Tiemens (kopbal)

8 december 2018 9:00

Bé Veen

Voor aanvang van deze wedstrijd was het al zeker dat vandaag het kampioenschap gevierd kon worden. In de wetenschap dat onze concurrent JVZ uit de 10 gespeelde wedstrijden 27 punten wist te behalen en dat wij datzelfde aantal punten uit 9 wedstrijden bij elkaar wisten te voetballen, was het de vraag vooraf ging het team van Jerrit, Aaldert en Gerben het kampioenschap delen met JVZ of gaat de geel/blauwe brigade alleen met de eer strijken?

Zoals altijd werd er om 8.15 verzameld als er om 9.00 thuis gevoetbald moet worden. Na de bespreking van Jerrit en de warming-up werden beide ploegen 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd nog even terug naar de kleedkamer gedirigeerd. Dit riep bij de spelers nogal wat vragen op natuurlijk “waarom is dat”??? Nadat beide ploegen zich netjes in het gelid op hadden gesteld onder toeziend oog van arbiter Veen werden alle acteurs verwelkomt met opkomst muziek en geel/blauwe rookpotten. Bij deze nogmaals dank aan SC Emmeloord, de heren Gebben/Dunnink en Rensje Vos, die dit allemaal mede mogelijk hebben gemaakt.

Terwijl de regen gestaag uit de hemel bleef stromen werd er om 9.00 afgetrapt op het goed bespeelbare veld. Van enige kampioenskoorts was bij de spelers ook helemaal niets te merken want van meet af aan ging de gaskraan vol open en zodoende kreeg de verdediging van de Emmeloorders het bij vlagen zwaar te verduren. De eerste goal liet dan ook niet lang op zich wachten. Een foute inspeelbal van de verder prima spelende keeper van de gasten werd door een van onze spelers onderschept en onberispelijk binnen geschoten 1-0. De gasten probeerden deze opgelopen schade snel te herstellen, maar kwamen niet veel verder dan een aantal speldenprikjes. Die door de verdediging vrij simpel onschadelijk gemaakt kon worden. Nog voor het laatste fluitsignaal van het eerste bedrijf werd de score nog verdubbeld, na een vlotte en mooie aanval. Terwijl de regen ook in de 2e helft onverminderd uit de lucht bleef gutsen, zouden er ook in deze helft vele goals volgen wat uiteindelijk zou resulteren in een klinkende 9-0 (waarbij elke goal met veel enthousiasme werd omgeroepen door de speaker) zege, een overwinning die nog hoger uit had kunnen vallen omdat er na een blessure bij een van de spelers van Emmeloord de wedstrijd 7 minuten voor tijd in onderling overleg werd beëindigd. En zo werden we door deze klinkende overwinning najaar kampioen van het seizoen 2018-2019 in de 1e klasse 02.

Na het uitreiken van de schaal door Rein Kleinjan, bekers (beschikbaar gesteld door Schildersbedrijf G. Tissingh) en bloemen konden de spelers gaan genieten van een lekkere warme douche. Waarna de patat en de frikandellen wachten in de warme kantine.

Om 15.15 wachtte alweer een nieuwe afspraak toen werden de spelers samen met  5 andere pupillen teams van de VVS gehuldigd in de rust van de wedstrijd van het eerste.

Om de dag helemaal in stijl af te sluiten werd er een bezoek gebracht aan de wedstrijd PEC Zwolle-Ajax, al met al een fijne en geslaagde dag waar met een goed gevoel op terug gekeken mag worden.

Tja als je dan toch op tv komt, dan maar gelijk op zijn paasbest.......