DESZ JO11-1 – VV Staphorst JO11-1 (0-1) 1-5

speler DESZ (schot)
Assist: Joey Winters

17 november 2018 9:00

Na de doordeweekse wedstrijd tegen Alcides wachtte ons nu de uitwedstrijd tegen DESZ, een ploeg die we in september ook voor de beker al hadden getroffen en toen werd er een 0-6 zege geboekt. De “Sluzigers” wisten tot nu toe uit de 6 gespeelde wedstrijden 12 punten te halen waarmee ze de 4e plaats in rangschikking bezetten. Rond de klok van 8.00 werd er dan ook koers gezet naar Zwartsluis waar de aftrap om 9.00 zou plaats vinden tussen 2 ploegen waarvan de een graag de koppositie wil blijven behouden en de ander om aan te blijven haken bij de bovenste ploegen. Net zoals een aantal weken geleden in Noordscheschut moest er ook nu gespeeld worden op kunstgras en met een beetje vorst hier over is het toch elke keer weer wennen om hier op te spelen. In de eerste helft waren de krachtsverhoudingen tussen beide teams dan ook nihil, want zowel de thuisploeg als de gasten kregen een aantal kleine kansjes maar deze werden niet benut. Waar alle aanwezige dachten dat 0-0 de rust stand zou worden, kwamen toch een beetje onverwacht op voorsprong door dat onze spits even aan de aandacht was ontsnapt van de verdedigers van DESZ en met een mooie steekpass werd hij dan ook op maat bediend en zo stonden we toch plots op 0-1.

In de 2e helft gingen de gastheren vrijwel direct op zoek naar de gelijkmaker, en deze viel ook vrij snel het eerste schot werd nog gekeerd maar in tweede instantie liet de spits van de thuisploeg het net bollen 1-1.

Na deze gelijkmaker ontstond er een wedstrijden die op dat moment qua krachtsverhoudingen alle kanten op zou kunnen want beide ploegen speelden voor de winst. Maar met name in het laatste kwart van de wedstrijd werd er door de bezoekers bij vlagen goed gespeeld en gecombineerd waaruit de nodig kansen tot stand kwamen om toch de winst te kunnen pakken tegen deze lastige tegenstander. Uit eindelijk gingen we toch met een 1-5 overwinning terug naar Staphorst, een overwinning waaruit blijkt dat je altijd geloof moet houden in een goed resultaat, omdat het in eerst instantie helemaal niet zo goed loopt, maar door inzet en elkaar te blijven zoeken komt het resultaat er toch. Komende zaterdag is er een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter HZVV JO11-2 aanvang 9.00.