VV Ruinerwold JO11-1 – VV Staphorst JO11-1 (2-7) 6-14

Bjorn Akkerman (afstandschot)
Speler Ruinerwold (solo)

22 september 2018 11:00

Voor onze eerste wedstrijd in de competitie moesten we afreizen naar Ruinerwold om aldaar aan te treden tegen de JO11-1 van de plaatselijke VV. Omdat Rowan Slager vandaag verhinderd was werd hij vervangen door Max Compagner. Rond 10.00 werd er dan ook vertrokken naar Ruinerwold, waar de aftrap om 11.00 plaats zou vinden.

Stipt 11.00 zou de scheids van dienst de wedstrijd in gang fluiten en direct werd er door beide teams veelvuldig de aanval gezocht.

Het was Staphorst die uit een van de eerste kansen een goal wist te produceren en zo doende was het al vrij vlot 0-1. Zo ontstond er een wedstrijd tussen 2 teams die voetbalden om te winnen en het verdedigen nogal eens lieten lopen. Toch was het al wel snel duidelijk dat de VVS voetballend meer in hun mars zou hebben dan de rood-witten. Veelvuldig kwam men tot een goede aanval, wat resulteerde in veel goals. In de eerste helft 2 voor Ruinerwold en 7 voor Staphorst.

De 2e helft gingen beide ploegen door met het voortzetten van deze attractieve wedstrijd, dit tot vermaak van de aanwezige toeschouwers. Staphorst wat eigenlijk heerste maar ook beducht moest zijn voor enkele aanvallen van de gastheren, die er waar mogelijk toch vaak gevaarlijk uit wisten te komen. Maar neemt niet weg dat we veruit de betere waren en dit tot uitdrukking wisten te brengen in een 6-14 einduitslag.

Volgende week thuis tegen MSC JO11-2 aanvang 9.00.