FC Meppel JO11-1 - VV Staphorst JO11-1 (3-5) 3-7

Joey Winters (schot)
Assist: Joey Winters

3 december 2018 18:30

Voor vanavond stond de inhaalwedstrijd tegen FC Meppel op het programma, deze wedstrijd zou aanvankelijk afgelopen zaterdag gespeeld worden maar door personele problemen bij de gasten kon deze wedstrijd vanavond dus wel gespeeld worden.

Tijdens deze wedstrijd moesten we het wel doen zonder Jerrit, hij had zijn trainingsverplichtingen bij de JO19-1. In FC Meppel troffen we een ploeg die we in de beker ook al hadden getroffen en toen waren de cijfers na 60 minuten voetbal 0-12. Dus onderschatting zou op de loer kunnen liggen bij de geel/blauwe brigade. Voor vanavond was dan ook iedereen weer hersteld van de griepjes en pijntjes zodat iedereen weer vol aan de bak kon op het soppige hoofdveld van FC Meppel, waar om 18.30 werd afgetrapt. In de gelijk opgaande openingsfase werd de openingstreffer gemaakt door de thuisploeg 1-0, gezien de stand op de ranglijst mocht dit wel een verrassing genoemd worden. Maar van deze voorsprong kon de thuisclub niet lang van genieten want vanaf de aftrap zocht men direct de aanval, uit deze aanval kregen we een hoekschop te nemen die feilloos binnen werd gekopt. Door deze snelle gelijkmaker kregen de bezoekers toch het bekende steuntje in de rug, en terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam wisten we uit te lopen naar een 1-3 voorsprong.

Toch wist FC Meppel bij vlagen de nodig tegenstand te bieden en zodoende de aansluitingstreffer te maken 2-3. En zo volgden de goals zich in rap tempo op wat uiteindelijk een 3-5 stand bij rust op leverde. Na de hervatting was het spel niet altijd goed van onze zijde, maar aangezien de thuisploeg ook maar sporadisch voor onze goal verscheen kwam deze zege geen enkel moment in gevaar. Toch wisten we uit de 6 a 7 doelrijpe kansen 2x te scoren zodat er uiteindelijk een 3-7 einduitslag genoteerd kon worden. Door deze overwinning zijn we nu officieus kampioen, aanstaande zaterdag is dan ook een gelijkspel voldoende voor een kampioenschap. De tegenstanders van aanstaande zaterdag op het “Noorderslag” is SC Emmeloord JO11-1, aanvang 9.00.