Staphorst - Flevo Boys

Staphorst JO11-1

Flevo Boys JO11-2

speler Flevo Boys (schot)
speler Flevo Boys (schot)
Assist: Joey Winters
Daymen Compagner (intikker)
Dhany Tiemens (kopbal)
Assist: Joey Winters

13 oktober 2018 9:00

Cor Braamskamp

Met de aanwezigheid van een aangenaam najaarszonnetje kregen we vandaag bezoek van Flevo Boys JO11-2, de gasten uit Emmeloord wisten tot vandaag uit de 3 gespeelde wedstrijden 6 punten te vergaren.

Nadat Flevo Boys had afgetrapt ontstond er een wedstrijd waarbij in de openingsfase de beide ploegen niet veel voor elkaar onder deden. Maar de eerste kansen die er in deze wedstrijd ontstonden werden door de gastheren benut en dus stond het na 6 minuten voetballen 2-0. Deze achterstand was voor Flevo Boys kennelijk het sein om een stapje extra er boven op te gooien, en wist zodoende terug te komen tot 2-2. Dit was toch een lichte tegenvaller voor de thuisploeg dat een tegenstander na een 2-0 voorsprong terug ziet komen tot 2-2. In de fase na de 2-2 ging het toch gelijk op in deze wedstrijd met kansen over en weer, maar de VVS was toch doeltreffender in het afronden van de kansen en zodoende ging men de rust in met een 4-2 voorsprong.

Vlak na het 1e fluitsignaal van het in gang zetten van het 2e bedrijf werd de eerste kans alweer benut door geel/blauw en zodoende werd het verschil al snel op 3 gebracht. Het kleine beetje hoop wat Flevo Boys nog had in de rust werd daarmee toch wel verijdeld. Desondanks bleef men opzoek naar een aansluitingstreffer maar deze konden ze ook niet maken, en door de veel geboden ruimte kreeg men de mogelijkheden om veelvuldig mooie combinaties op de mat te leggen en mooie kansen te creeeren. Uiteindelijk stopte de teller bij 12 en stond er uiteindelijk 12-2 als eindstand op het scorebord.

Volgende week zaterdag “genieten” de spelers van een vrije voetbalzaterdag, en kan in de week erna het vizier op Noorscheschut JO11-1 op zaterdag 27 oktober.