VV Staphorst JO11-1 - MSC JO11-2 (9-1) 21-1

Assist: Randell Vos

29 september 2018 9:00

B.Veen

29 september en dat betekend speelronde 2, en onze eerste competitiewedstrijd op het ‘’Noorderslag’’. De tegenstander van vandaag is JO11-2 van MSC uit Meppel, dat de eerste wedstrijd vorige week had verloren.

Op een biljartlaken van voetbalveld werd er om 9.00 afgetrapt door MSC, en dat zou achteraf gezien niet de laatste keer zijn geweest. Van begin af aan werden de gasten teruggedrongen naar hun eigen goal wat resulteerde in veel balbezit voor geel/blauw en even veel doelrijpe kansen. En toch duurde het een kleine 10 minuten totdat de eerste goal zou vallen en daarmee was het hek van de dam, want naarmate de eerste helft vorderde werd er regelmatig gescoord en moest arbiter Dhr. Veen regelmatig het notitieboekje tevoorschijn toveren om een streepje op het papier te zetten. Rust: 9-1.

In de rust werden de spelers van de VVS erop gewezen dat ze de bal snel moesten laten rondgaan en dat ze de “20” konden halen. Op het snelle en natte gras werd de tegenstander na de pauze tureluurs weggespeeld door de jagende gele brigade. Ook de 2 extra veldspelers van MSC die de laatste 5 minuten werden ingebracht wisten niet te voorkomen dat het onder de 20 zou blijven. De teller zou uiteindelijk blijven steken op 21-1.

Volgende week spelen we op de bodem van de voormalige Zuiderzee, te weten in Kraggenburg tegen Kraggenburg/Ens JO11-1 eens kijken of de heren en dame ook op klei uit de voeten kunnen.