VV Staphorst JO11-1 – JVZ JO11-1 (2-1) 3-2

speler JVZ (schot)

3 november 2018 9:00

Cor Braamskamp

In speelronde 6 stond voor vandaag een heuse topper op het programma in de 1e klasse 2. Door zowel VVS en JVZ (Jeugd Voetbal Zuidwolde) werden er in deze competitie nog geen punten verspeeld, en zo zou een van beide ploegen terrein moeten inleveren om de bovenste plaats.

Om 9.00 werd er dan ook afgetrapt op veld 1 van het Noorderslag, wat licht gewit was door de eerste nachtvorst van dit najaar. Bij beide ploegen was van meet af aan wel te zien dat men tot de bodem moest gaan om vandaag de 3 punten binnen te kunnen halen. Het eerste gevaar voor een van beide doelen was voor de goal van de thuisploeg, maar tot opluchting van alles wat VVS een warm hart toedraagt werden deze kansen niet benut omdat onze tegenstanders het vizier nog niet helemaal op scherp handen staan. Door deze waarschuwing groeiden we in de wedstrijd en konden wij ook aanvallend iets betekenen. En konden onze aanvallers laten zien hoe je met de kansen om springt en zo stond het na 5 minuten spelen de 1-0 op het scorebord. In het vervolg van de eerste helft van deze spannende wedstrijd gingen beide ploegen op zoek naar succes. Staphorst om de score te verdubbelen, en JVZ voor de gelijkmaker en dat laatste gebeurde als eerste na een kleine 20 minuten voetballen, 1-1. Deze teleurstelling werd goed verwerkt door thuisploeg, want er werd met veel inzet en beleving en bij vlagen met goede aanvallen het doel gezocht van onze tegenstander. En uit een van deze aanvallen kwamen wij dan toch weer op voorsprong omdat een schot op de goal van JVZ zodanig van richting werd veranderd dat de bal in de goal caramboleerde, 2-1. Dit was toch wel een bijzonder mooie opsteker uit onverwachte hoek en tevens was dit ook de ruststand.

Na de hervatting was het spelbeeld hetzelfde als in het eerste bedrijf, beide ploegen kwamen er regelmatig gevaarlijk uit waarbij gezegd dient te worden dat de thuisploeg 2x de lat trof en de gasten 1x het aluminium raakten. Maar ook nu had JVZ de beschikking over de nodige veerkracht en wist de achterstand die opgelopen werd voor de spreekwoordelijke thee, om te buigen in een gelijke stand, 2-2. Met deze stand op het “bord” leken beide ploegen zich neer te leggen, totdat de laatste minuut zou aanbreken. Of beter gezegd de laatste seconde want een op het eerste oog houdbaar schot, was de keeper toch te machtig en op zeer curieuze wijze door de benen van de keeper in de goal van JVZ verdween. U kunt begrijpen dat er een enorm gejuich opging in het Staphorst kamp want enkel tellen later zou de scheids van dienst deze wedstrijd naar het einde fluiten. En zodoende wist de O11-1 de ongeslagen status te behouden door deze verdiende maar toch iet wat gelukkige zege van 3-2.

Volgende week is er weer een thuiswedstrijd te weten tegen Alcides JO11-1, aanvang 9.00 uur.