Noordscheschut JO11-1 – VV Staphorst JO11-1 (1-3) 3-7

... (e.d.)
speler Noordscheschut (schot)

27 oktober 2018 10:00

Na een weekje vrijaf werd vandaag de competitie hervat met een uitwedstrijd in en tegen Noordscheschut. De wedstrijd tussen de nummer 4 en 2 op de ranglijst kende een nogal onwennige en afwachtende beginfase bij beide ploegen op het gladde kunstgras veld.

Toen beide teams aan klein “Thyalf” gewend waren kwamen beide teams gaande weg het eerste bedrijf tot de eerste kansjes. Het was de VVS die de eerste kans wist te benutten en zo kwamen de gasten op dat moment niet onverdiend op 0-1. Deze opgelopen schade bij blauw/wit werd niet veel later alweer hersteld door de “schutters”,1-1. Na deze goal ontspon zich een leuke en attractieve wedstrijd met kansen voor beide doelen, toch wisten de gasten het net toch 2x te vinden voor de rust,1-3.

Wat de trainer van Noordscheschut zijn spelers in de rust heeft meegegeven aan zijn team is voor ons een raadsel, maar ze gingen als de brandweer in het begin van de 2e helft want in mum van tijd was het ook al weer gelijk 3-3. Maar Staphorst zou Staphorst niet zijn om het hier bij te laten zitten, de ruggen werden gerecht en een minuut na de gelijkmaker was de voorsprong alweer daar 3-4. Voor onze tegenstander het sein om deze tegenvaller weer zo snel mogelijk ongedaan te maken en zocht direct de aanval en kregen ook de kansen wel maar deze werden voor ons gelukkig niet benut. Doordat men veel ruimte weg gaf was dat koren op de molen van de heren en dame uit Staphorst en wist men van de geboden ruimte wel gebruik te maken en zodoende uit te lopen naar een toch nog ruime 3-7 overwinning.

Aanstaande woensdagmiddag nemen we deel aan het 8x8 toernooi van PEC Zwolle in Genemuiden een mooi toernooi met aansprekende tegenstanders. Daarna kunnen we alle pijlen richten op volgende week zaterdag want dan komt JVZ JO11-1 naar het Noorderslag, dit duel gaat om de koppositie want beide ploegen hebben nog geen punten laten liggen. Dus kom aanstaande zaterdag naar het Noorderslag om deze geel/blauwe kanjers aan te moedigen en te helpen om van deze tegenstander te winnen, aanvang 9.00 uur.