Flevo Boys JO17-2 - Staphorst JO17-1

... (schot)
Rowan Trompetter (intikker)
... (schot)
Bas van Kampen (vrije trap)

17 november 2018 12:30

Wermers, E.M.

Onze coach Marco Dunnink vond het nodig om midden in het seizoen naar Spanje (Valencia) af te reizen om daar wereldkampioen "Marc Marquez 93" aan te moedigen, en dit midden in het heetst van de strijd.
Het team zit de laatste weken in een flow, 3 weken terug op super saturday gewonnen met 0-2 van buurman sc Rouveen vorige week de koploper Olympia te kijk gezet door ze met een 5-3 zege terug naar Hasselt te sturen, en vandaag moesten we aantreden tegen Flevo Boys wat nog geen wedstrijd had verloren en meedraait bovenin de competitie.

We wisten dat het een zware dobber zou worden maar zoals het team de laatste weken voetbalt hoeven we voor niemand bang te zijn, met de gedachte dat vandaag de goedheiligman voet aan Nederlandse bodem zou zetten en ons misschien ook op 3 punten zou tracteren gingen we de strijd aan.

De jongens begonnen fel aan de wedstrijd en binnen 12 minuten stond er al 0-3 op het scorebord heel de noordoostpolder stond te trillen, de dijkgraven werden al ingeseind om de dijken te bewaken want wat was hier aan de hand alle fans van Staphorst spelers en trainers stonden te juichen en te springen een ongekend begin, FlevoBoys wist niet meer waar ze het moesten zoeken.
Nou ja voor rust kregen we er nog eentje tegen 1-3 maar wat smaakte de thee heerlijk in de rust.
In de 2e helft konden we de wedstrijd op ons gemak uitspelen eindstand 2-5 met een paar mooie doelpunten er tussen, maar wat een strijd werd er ook vandaag weer op de mat gelegd, klasse jongens.
Met nog 3 wedstrijden voor de winterstop te gaan draaien we op dit moment  mooi mee in de bovenste helft van de ranglijst dus wie weet waar dit nog eindigt.