Staphorst 8 wint eenvoudig van Rouveen!

SC Rouveen 4

Alwin Kuiper (intikker)
Assist: Wolter Klomp
...

6 april 2019 14:30

Klaas Compagner

Onder ideale weersomstandigheden werd er gisteren gevoetbald tegen het 4e elftal van SC Rouveen. Een tegenstander waartegen je altijd net iets meer gemotiveerd bent, zeker ook gezien de stand op de ranglijst. Met een krappe selectie en een bank vol geblesseerden moesten we deze klus zien te klaren.

Beide partijen begonnen slordig aan de wedstrijd, met veel balverlies aan beide kanten. Gedurende de eerste helft kreeg Staphorst de wedstrijd steeds meer onder controle en kwam het dichter bij het vijandelijke doel van Rouveen. Wie anders dan onze goalgetter Sander wist de score te openen. Met een fenomenale hakbal van Rutger als assist, kon Sander de bal in de verre hoek binnenschieten. Op het moeilijk te bespelen veld liet Staphorst het na om de score verder uit te breiden, waardoor we met een verdiende 1-0 ruststand naar de iet wat lauwe thee konden.

In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld en was Staphorst heer en meester op het veld. Rouveen stichtte amper gevaar, en zorgde voor een rustige middag voor keeper Andries. Aan de andere kant van het veld was het zaak om zo snel mogelijk de tweede te score, om te voorkomen dat we alsnog de deksel op de neus zouden krijgen. Gelegenheidslinksbuiten Alwin aka Elburg wist zijn eerste goal van het seizoen te maken. Een bal bleef hangen in de zestien meter, waarna de bal rustig kon worden binnengetikt: 2-0.
In het restant van de wedstrijd werd er nog tweemaal gescoord door Sander, waardoor de eerste hattrick van het jaar een feit is. Eerst werd een voorzet van Wolter of prachtige wijze ineens in de linker bovenhoek geschoten en in de slotfase van de wedstrijd werd een voorzet binnen geknikt, waarbij de keeper net een handlengte tekort kwam om een goal te voorkomen: 4-0. Toen een geïrriteerde speler van Rouveen ook nog geel kreeg was het verzet van Rouveen helemaal verdwenen en kon de wedstrijd rustig uitgespeeld worden.

Al met al een prima wedstrijd, tegen een voetballend zeer matig voor de dag komend Rouveen. Met alweer vier overwinningen op rij reizen we volgende week naar Hoogeveen, voor een wedstrijd tegen het 7e van HZVV. Aanvang: 14:45.

Opstelling Staphorst 8:
Andries Veijer, Wolter Klomp, Peter Hoeve, Martijn Bloemert, Henry Mussche, Rutger Meinen, Robert de Vries, Karlo Slager, Alwin Kuiper, Sander Konterman, Rémon Veijer