STAPHORST GRIJPT NET NAAST PUNT

22 september 2018 12:30

Klaas Woudsma

STAPHORST 22 september 2018

De welbekende concurrent Meppel stond op het programma om de competitie mee te openen. Bij Meppel is het altijd spannend hoe de wedstrijd gaat lopen, want het kan beide kanten op.

Staphorst begon het eerste kwartier zenuwachtig en afwachtend aan de wedstrijd. Dat komt doordat in het verleden altijd veel op het spel stond als deze club de opponent zou zijn. Nu in de derde klasse is dit natuurlijk veel anders en na een tijdje pakte Staphorst het goed op. Maar Meppel weet altijd van de juiste momenten te profiteren en ondanks dat Staphorst niet slecht stond te spelen, kreeg de voorstopper van Meppel toch de kans om van veraf te schieten en het schot was helaas onhoudbaar voor Elvira. Een onnodig tegendoelpunt en Staphorst MOEST nu wel komen.

Staphorst creeerde zelf meer kansen en kwam vaker voor het doel van Meppel. Na een corner was het Iris die met haar hoofd/wang de bal in het doel wist te krijgen en zo stond het gelukkig weer gelijk. Tijd voor een kopje wonderthee en een peptalk van de trainer.

In de tweede helft ging het wederom gelijk op. Kansen werden gecreeerd maar werden niet afgemaakt en beide ploegen leken vrede te hebben met een gelijkspel. Ware het niet dat Staphorst de laatste paar minuten de concentratie en felheid verloor waardoor na wat gepingpong de bal in de allerlaatste minuut in het alleruiterste hoekje van het doel belandde en zo ging Meppel met de punten ervandoor.

Volgende week zijn wij meteen weer een weekje vrij. We gaan daarom de komende twee weken hard trainen om daarna te strijd aan te gaan tegen WHC, momenteel de koploper na een 4-2 winst van Nieuwleusen.