VV Staphorst JO11-1 – SC Genemuiden JO11-1 (1-1) 6-1

Staphorst JO11-1

SC Genemuiden JO11-1

Bjorn Akkerman (scrimmage)
speler SC Genemuiden (lob)
Joey Winters (afstandschot)
Daymen Compagner (afstandschot)

1 september 2018 9:00

Omdat de eerste (beker)wedstrijd van het seizoen uitgesteld werd door personele problemen bij onze tegenstander en is verplaatst werd er contact opgenomen met onze groen/witte vrienden uit Genemuiden. De tapijtreuzen waren ook wel in voor een oefenwedstrijd en ze wilden ook wel naar Staphorst komen.

Voorafgaand aan de wedstrijd werden alle spelers op de gevoelige plaat vast gelegd om de site van de VVS weer actueel te maken, na dit ritueel en de warming-up werd er iets over 9.00 afgetrapt op het Noorderslag. Vanaf dit seizoen spelen de JO11 en (12) 8x8 en op een iets kleiner veld, en dan zou je denken dat wordt wel even wennen na 2 trainingen in zo’n eerste wedstrijd, nou niets van de merken dus. Want van begin af aan werd er lustig op los gecombineerd en werden de gasten met de rug tegen de muur gezet, en dit resulteerde na 20 minuten spelen in de 1-0. Dit was voor Genemuiden kennelijk ook een seintje om er toch ook een schepje bovenop te gooien, uit een van de spaarzame aanvallen kwamen hun toch op 1-1, vlak voor de rust…

De 2e helft was net weer ingang gefloten en verschil was ook alweer 1 (2-1), in de 2e helft werden de ruimtes, die steeds groter werden, goed benut door de geelhemden en door goed uitgespeelde aanvallen werd de score opgevoerd naar 6-1. Als team een goed gevoel overgehouden door deze 6-1, op een tegenstander die in de hoofdklasse is ingedeeld.

Aanstaande zaterdag 1e bekerwedstrijd in Zwartsluis tegen DESZ JO11-1.