VV Hoogeveen/Tiendeveen JO11-1 – VV Staphorst (0-1) 0-2

Staphorst JO11-1

Hoofdklasse 05

6 april 2019 10:30

Vandaag moesten we naar Hoogeveen voor de confrontatie met hekkensluiter VV Hoogeveen/Tiendeveen dat tot nu toe een punt had verzameld.

De thuiswedstrijd werd destijds in storm en wind met 6-5 gewonnen door de “onzen”’. Voor dat de wedstrijd ingang gefloten werd door de scheidsrechter van dienst werden de heren en dame voorzien van wat tactische info. En dat het maar beter is om de tegenstander niet te onderschatten. De openingsfase was duidelijk voor de gasten, want het spel speelde zich grotendeels af op de helft van Hoogeveen. Maar gaande weg het eerste kwart begonnen zich ook de eerste kansen zich aan te dienen voor ons, maar de voorwaartsen hadden het vizier nog niet helemaal op scherp staan. Toch moest men ook achterin op hun hoede zijn want de thuisploeg loerde voornamelijk op de counter om zo doende tot scoren te komen. Maar zoals eerder vermeld de VVS was de betere ploeg in de eerste helft en kwam verdiend op voorsprong door een afstandsschot, die ligt aan geraakt werd en zo over de keeper net onder de lat in het doel caramboleerde. Dit was ook tevens de ruststand. In de 2e helft was het spelbeeld niet veel anders dan het eerste bedrijf. Een enkele keer dook een aanvaller van de thuisploeg gevaarlijk op in de doelmond van de geel/blauwe brigade maar dit werd door de verdediging vakkundig onschadelijk gemaakt. Halverwege de 2e helft werd de score verdubbeld. Beetje een kluts-kluts goal maar we waren er niet minderblij om dat de marge op deze manier verdubbeld werd. Na deze treffer hadden we zeker de mogelijkheid om de score verder op te voeren. Kansen gingen er niet in, of veel belovende aanvallen werden onzorgvuldig uit gespeeld. Desalniettemin weer blij met de 3 puntjes die aan ons totaal konden worden toegevoegd. Ook mede door de andere uitslagen in deze competitie doen we toch weer mee. Volgende week thuis tegen VV Raptim JO11-1 aanvang 9.00.