VV Staphorst JO11-1 – VV Raptim JO11-1 (0-2) 0-4

Hoofdklasse 05

13 april 2019 9:00

Cor Braamskamp

Na de overwinning van vorige week in en tegen Hoogeveen wachtte ons vandaag de thuiswedstrijd tegen VV Raptim. De heen wedstrijd in Coevorden werd destijds met 2-8 gewonnen tegen een tegenstander die destijds met een aantal invallers moest aan treden.

Dat men nu al een aantal weken met een complete groep kon aantreden was in de uitslagen ook wel te zien. 2 maal werd VV Emmen op een nederlaag getrakteerd. Dus was de thuisploeg gewaarschuwd dat de 3 punten niet zomaar bijgeschreven konden worden..

Het eerste kwartier een gelijk opgaande strijd tussen de beide teams met kansjes voor beide doelen die door beide keeper(-sters) werden gepareerd. Gaande weg de eerste helft werd de thuisploeg slordiger in het spel en daar konden de gasten 2 maal uit scoren 0-2.

In de 2e helft liet Raptim de thuisploeg komen waardoor de thuisploeg wel meer balbezit had, maar hier deed men veel te weinig mee. Raptim gokte op de ontstane ruimte achter de laatste linie van de VVS en wist hier goed gebruik van te maken en de score op te voeren naar een 0-4 eind uitslag. Op de zege van de gasten viel niets af te dingen omdat er bij de thuisclub niks of weinig wou lukken, volgende week VV Emmen uit.