VV Raptim JO11-1 – VV Staphorst JO11-1 (1-7) 2-9

Assist: Randell Vos

Hoofdklasse 05

2 maart 2019 10:15

Vandaag moesten we na 2 weken geen competitie verplichtingen te hebben gehad afreizen naar Coevorden om aldaar de degens te kruizen met onze leeftijdsgenoten van de VV Raptim.

Om 9.00 vertrokken we vanuit Staphorst om koers te zetten naar Coevorden om daar om 10.15 af te trappen. Na wat kleine omzettingen in de basis opstellingstelling ging de wedstrijd stipt om 10.15 van start. De openingsfase was voor de thuisploeg, niet dat het veel kansen opleverde maar de gastheren hadden wel het meeste balbezit. De eerste doelrijpe kans voor ons werd direct gepromoveerd tot doelpunt 0-1. Dit gaf de gasten blijkbaar de juiste moet en beleving om voor een goed resultaat te knokken. Op een enkele speldenprik na van de thuisploeg was het de VVS die veelvuldig het doel van Raptim bestookte met leuk combinatievoetbal, wat leidde tot veel doelrijpe kansen. En zo stond er een mooie en terechte ruststand van 1-7 op het bord. De tweede helft was het spelbeeld niet veel anders VV Staphorst dicteerde het spel, en Raptim wachtte af om op de counter er toch nog gevaarlijk uit te kunnen komen. Grootste verschil in de 2e helft was in vergelijking met het eerste deel van de wedstrijd het maken van de kansen. Maar desalniettemin een mooie overwinning en zodoende zijn we met 6 punten uit 2 wedstrijden prima begonnen in de hoofdklasse.

Volgende week komt Emmen JO11-1 op bezoek in Staphorst, aanvang 9.00 uur.