VV Staphorst JO11-1 – VKW JO11-1 (2-2) 3-3

Hoofdklasse 05

30 maart 2019 9:00

William Konterman

Na de zeperd van vorige week in Wolvega moesten we vandaag tegen VKW uit Westerbork. Deze ploeg uit Drenthe had net als de thuisploeg 6 punten verzameld uit de tot nu toe 4 gespeelde wedstrijden. Forse aderlating aan de kant van de thuisploeg was het niet meespelen van Dhany Tiemens vanwege een enkelblessure. In Max Compagner werd een waardig vervanger gevonden en zou een prima wedstrijd spelen.

Net zoals vorige week weer een tegenstander waar bijna alle spelers een “kop” groter waren dan die van ons. Misschien werd er ongemerkt dan toch tegen deze tegenstander opgekeken, want de openingsfase was duidelijk voor de gasten. De thuisploeg kon niet veel anders dan tegenhouden en de bal werd maar met moeite in de ploeg gehouden. Maar net op het moment dat de Drentse aanvalsdrang dreigde te gaan liggen en wij beter in de wedstrijd kwamen viel plots de 0-1. Was het een schot op goal of een voorzet? We zullen het nooit weten maar deze bal zeilde over alles en iedereen heen zo bij de 2e paal binnen. Toch leek het de thuisploeg niet veel te deren want niet veel later was de gelijkmaker ook al weer daar 1-1.

En zo ontspon zich een spannende en levendige wedstrijd met veel inzet en beleving met kansen over en weer. Uit een van deze kansen wist VKW voor de 2x te scoren en zo de stand op 1-2 te brengen. Moet gezegd worden een uiterst discutabel doelpunt. Voor aanvang van deze goal was de bal eerst ruimschoots over de zijlijn en de daarop volgende voorzet was over de achterlijn geweest…extra zuur dus. De thuisploeg had ondertussen al wel begrepen, ze kunnen misschien wel groter zijn maar wij kunnen beter voetballen. En zo werd al combinerend het doel van VKW weer opgezocht. Met als resultaat de gelijkmaker 2-2. Na de break van 5 minuten werden beide ploegen weer op het matje geroepen door de verder goed fluitende scheidsrechter. Tegenslag voor de thuisploeg was toch dat VKW voor de 3e keer op voorsprong zou komen, goed door zetten van hun linker aanvaller die zo op kon stomen naar onze goal en de 2-3 aan kon tekenen. Zou ook nu de thuisploeg een antwoord klaar hebben? Ook nu ging de VVS direct op zoek naar de gelijkmaker. Een van de talrijke hoekschoppen die we mochten nemen werd tot goal gepromoveerd, deze werd goed bij de 2e paal binnen geschoten 3-3. Hierna gingen beide ploegen op zoek naar de winnende goal en deze kon ook zeker gemaakt worden was het niet door ons dan wel door de gasten. Maar ook VKW kreeg een paar dikke kansen die voor ons gelukkig werden gemist. En zo eindigde deze enerverende voetbalochtend op het Noorderslag in 3-3, gezien de krachtsverhouding terecht. En zo kon iedereen met een voldaan gevoel de kleedkamers opzoeken.

Volgende week is de reis naar Hoogeveen om daar de degens te gaan kruizen met Hoogeveen/Tiendeveen JO11-1 aanvang 10.30.