FC Wolvega JO11-1 - VV Staphorst JO11-1 (2-1) 5-1

speler Wolvega (kopbal)

Hoofdklasse 05

23 maart 2019 10:15

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week stond er voor vandaag de uitwedstrijd tegen FC Wolvega op het programma. Deze tegenstander wist de eerste 3 wedstrijden om te zetten in winst en zodoende de stand aan te voeren met 9 uit 3. Dus op voorhand geen gemakkelijke opgave voor de geel/blauwen om de 3 punten mee te kunnen nemen naar Staphorst.

Rond 10.15 werd er dan ook afgetrapt op een veld waar een koe nog een hernia op zou kunnen lopen. Maar geen excuus daar hadden beide ploegen hinder van. Direct vanaf de aftrap nam de thuisploeg het heft in handen en werden we terug gedrukt op eigen helft. En al in de 2e minuut werd het al 1-0. Door een totaal onnodig weggeven corner wist men door middel van een kopbal te scoren. En Wolvega ging door en opzoek naar het verdubbelen van de score, maar gelukkig hadden de Friezen het vizier nog niet helemaal op scherp staan. Maar toch kwamen we wel beter in de wedstrijd, ook doordat de eerste de beste aanval de gelijkmaker opleverde.

Door deze 1-1 leek het er op dat er bij onze tegenstander ook wel wat onrust in de ploeg sloop. En ook noodgedwongen hun keeper moesten wisselen door een botsing met een van onze spelers. Maar toch kwamen de bezoekers niet in de gelegenheid om deze invaller keeper eens goed te testen. In tegendeel want het werd voor de break zelfs 2-1 voor Wolvega, een speler kon zo ongehinderd een hoekschop inkoppen en zodoende moesten we maar weer zien om deze opgelopen schade te repareren.

Maar in het 2e bedrijf was het hoofdzakelijk Wolvega wat de klok sloeg. De 3-1 kon een speler ongehinderd langs 3 man lopen en de bal in de verre hoek schieten. De 4-1 was een schot van ca. 12 meter recht voor de goal die onze keepster in eerste instantie nog wel kon keren maar in de rebound kansloos was. En dit allemaal als er dan nog een kwartier gespeeld moest worden, dan is geloof uit de koppies vandaan op een positief resultaat. In het laatste kwart kwamen we nog tot een aantal kleine mogelijkheden. Maar deze gingen naast of werden naast geschoten. Maar het slotakkoord was voor de thuisploeg die nog wat extra zout in de Staphorster wonden gooiden door de eindstand op 5-1 te tillen. Een terechte overwinning voor een beter en vooral fysiek sterker Wolvega die persoonlijke fouten van onze zijde genadeloos afstrafte. Volgende week revanche dan maar in de thuiswedstrijd tegen VKW.