VV Staphorst JO11-1 – VV Emmen JO11-1 (0-2) 2-3

Hoofdklasse 05

9 maart 2019 9:00

C (Cor) Braamskamp

Beide ploegen hadden voorafgaand aan deze wedstrijd 6 punten gehaald uit de tot nu toe 2 gespeelde wedstrijden. Voor de gastheren een mooie graadmeter tegen een ploeg die hun opleiding genieten bij een BVO. Dat de gasten deze wedstrijd ook uiterst serieus namen bleek wel uit het feit dat men al om 7.45 op het Noorderslag aanwezig was om goed voorbereid de wedstrijd in te gaan.

Om 9.00 werd er dan ook afgetrapt op veld 5. Emmen bepaalde in de openingsfase het spel en met vlotte combinaties werd het doel bestookt van de thuisploeg. De thuisploeg moest zich met name in het eerste kwartier beperken tot verdedigen, wat een keer niet helemaal goed ging bij de thuisploeg en hierdoor wisten de Emmenaren de 0-1 te maken. Door deze 0-1 leek het er op dat de thuisploeg zich toch gedwongen voelde om er wat meer strijdlust bij op de gooien tegen deze handige tegenstander. Door ook zo af en toe wat speldenprikjes uit te delen richting de keeper van Emmen. Maar helaas kwam het niet tot doelpunten van onze zijde. Toch werd kort na de eerste break van 2 minuten de score verdubbeld naar 0-2, een speler van Emmen kon na foutief inspelen doorlopen naar de goal van de gastheren en zodoende de stand op 0-2 brengen. In het resterende 2e kwart probeerden de geelhemden met veel energie de goal van Emmen wel te bereiken maar verdedigend hadden de gasten het goed staan en afstandsschoten misten net de juiste richting helaas.

Zodoende gingen we rusten met een 0-2 achterstand, een stand die echt niet onoverbrugbaar is. Maar dat het lastig zou worden was wel duidelijk om de punten in Staphorst te kunnen houden. De 2e helft was net een minuut onderweg en door onnodig balverlies en niet adequaat ingrijpen in de verdediging kon de aanvaller van Emmen afdrukken voor 0-3 en dit gebeurde dan ook, een domper voor de gastheren als je zo de 2e helft begint… maar naar mate de 2e helft vorderde liet onze tegenstander ons toch wat meer komen begonnen we beter te voetballen, werd er nog meer inzet geleverd en kregen we steeds meer kansen. Waar in eerste instantie schoten van afstand over of naast gingen en doelrijpe kansen voorlangs gingen, kwamen we 10 minuten voor het einde toch op 1-3. Door deze treffer gloorde er toch een sprankje hoop in de geel/blauwe harten. En toen niet veel later het ook 2-3 werd, kroop er zichtbaar toch wat onzekerheid in de ploeg uit Drenthe. Maar helaas was de resterende speeltijd te kort om de gelijkmaker te kunnen maken, wat misschien qua spelbeeld misschien ook niet terecht was geweest. Maar daar had natuurlijk niemand, die de VVS een warm hart toedraagt, om gemaald als het zover was gekomen... Helaas geen punten tegen deze goede tegenstander, aanstaande zaterdag gaat de ploeg uit op eerherstel, want dan komt VKW uit Westerbork naar Staphorst, aanvang 9.00.