Bekerwedstrijd Olympia JO10-3 - VV Staphorst JO10-2

Staphorst JO10-2JM

Groep 3 36

4 september 2019 18:30

Afgelopen woensdag mochten de strijders aantreden voor een eerste krachtmeting. Na een week te hebben getraind stonden de strijders te trappelen van ongeduld om hun eerste wedstrijd met het vernieuwde JO10-2 te spelen.
Bij aankomst in Hasselt, zag de staf, dat enkele spelers het toch wel spannend vonden om in het nieuwe team te spelen. Bij het omkleden was het dan ook verdacht stil in de kleedkamer. Na een positieve wedstrijdbespreking van Kenny konden de strijders het veld op voor de warming-up.
Vanaf het eerste fluitsignaal konden de supporters zien dat de strijders nog wat aftastend waren naar elkaar toe. Wie speelt nu op welke positie het liefst en wat doet de tegenstander. Ook Olympia had hier de eerste minuten last van. Gaandeweg de wedstrijd zag men dat de eerste zenuwen verdwenen en de strijders elkaar beter begrepen. Dit resulteerde in leuke aanvallen over en weer. Doelpunten werden er dan ook aan beide zijden gemaakt wat resulteerde in een 4-4 ruststand.
Na een schuilperiode, enorme plensbui, in de dug-out werd er afgetrapt voor de 2e helft. Ook hier ging het spel weer beide kanten op en werd er regelmatig gescoord. Er werd goed over gespeeld maar de passing kon soms nog wat beter. Uiteindelijk scoorde Olympia 9 x en Staphorst 7x. einstand dus 9-7.
De staf was tevreden over het enthousiasme, plezier en inzet van de strijders. Op naar zaterdag waar de strijders het thuis mogen opnemen tegen FC Meppel. Aanvang 09:00 uur op sportpark 't Noorderslag.