Staphorst 8 sloopt Pesse 2

Pesse 2

Carlos Dunnink (intikker)
Robert de Vries (vrije trap)
Assist: Karlo Slager
Sander Konterman (vrije trap)

2 november 2019 12:30

Klaas Compagner

Na de overwinning in de topper tegen ZZVV 3 stond er zaterdag een op papier eenvoudigere wedstrijd op het programma tegen Pesse 2. Het team bezette de elfde plek in de competitie en heeft nog geen één keer weten te winnen.

In een regenachtige setting werd er om half één afgetrapt op sportpark Het Noorderslag. De wedstrijd begon met een tegenslag, keeper Rémon moest al na een kwartier de strijd staken met een blessure. Hij werd vervangen door reservekeeper Ruben. Het Achtste kwam hierna snel op voorsprong. Laurens werd door Robert vrij voor de keeper gezet en ronde al dan niet bewust met de buitenkant van de schoen af in de korte hoek. Het was het startschot voor een enorm kansenfestival. De een na de andere 100% kans werd gecreëerd en vervolgens deskundig verspilt. Ondanks dat het 6-0 had kunnen staan, werd er ‘maar’ met een 1-0 voorsprong de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft begon voortvarend. Het was nota bene Carlos die even voor deed hoe het moest door de bal waanzinnig binnen te prikken. Dit kunststukje inspireerde het team zodanig, dat het telraam er in het resterende deel van de wedstrijd bij kon worden gepakt. Zo maakte Sander al snel 3-0 en schoot Robert een vrije trap dwars door de aller slechtste muur aller tijden in het net. Niet veel later schoot Sander ook de 5-0 binnen op aangeven van Jacco. Zelfs nadat het team uit voorzorg voor blessuredingen met tien man verder ging had Pesse nog niks in te brengen. Verder dan één kans kwamen de bezoekers niet. Laurens maakte nog zijn tweede van de dag en linksback Sander completeerde zijn hattrick. Het slotakkoord was voor Henrico, die geheel vrijstaand de bal in het open doel schoot… onee, toch niet. Zo bleef het 7-0 en heeft Pesse nog ongelofelijk veel geluk gehad dat de score niet dubbel zo hoog is uitgevallen.

De 7-0 overwinning betekent dat het team voor het eerst sinds 13 april 2019 weer eens de ‘nul’ heeft gehouden. Daarnaast blijft het Achtste aan kop in de competitie. Volgende week staat er een nieuwe kraker op de agenda, dan komt nummer twee Rouveen 5 op visite.

Opstelling: Remon Veijer (Ruben Hoeve), Jacco de Vries, Martijn Bloemert, Erwin Mussche, Alwin Kuiper (Carlos Dunnink), Henrico Timmerman, Robert de Vries, Rick Mulder (Wolter Klomp), Karlo Slager, Laurens Konterman, Sander Konterman