Verdiende overwinning van het Achtste op Ruinerwold 1

Ruinerwold 1 za.

Assist: Ruben Hoeve

23 november 2019 14:30

In verband met de tijd dit keer geen tactisch diepgaande analyse van de wedstrijd met aansluitend emotionele diepte-interviews, maar beknopt alle hoogtepunten van de wedstrijd van het Achtste tegen Ruinerwold 1

-        De wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld van Ruinerwold, dat vergeleken met een zandbak veel gras bevatte.

-        Vergeleken met de vorige wedstrijd tegen Ruinerwold was het fantastisch weer: het was 27 graden warmer, de windkracht was 7 lager en het regende / hagelde / sneeuwde ongeveer 90 minuten korter. Deze wedstrijd werd destijds overigens met een legendarische comeback gewonnen.

-        Coach William zat ondanks een ingrijpende operatie en een fatsig litteken in zijn keel toch op de bank. Wat een man.

-        We waren met 15 man! Van de drie afwezigen was er zelfs maar één geblesseerd, een unicum.

-        We voetbalden zowaar de eerste helft beter dan Ruinerwold, toch gingen we met 0-0 de rust in.

-        De thee was lekker.

-        Maarten bracht de ploeg in de tweede helft verdiend op voorsprong door de bal in de verre hoek te prikken.

-        Dit inspireerde Sander; hij zette Staphorst dik verdiend op 2-0 door middel van een venijnig wippertje over de keeper.

-        Laurens deed de tweede helft mee.

-        Chris zou nog komen kijken, ik heb hem alleen nergens gezien.

-        Maarten pakte vandaag geen geel waardoor we de hele wedstrijd gezellig met elf man hebben mogen voetballen.

-        Beide teams uit Rouveen hebben op de kloten gehad, waardoor het Achtste de dag afsluit als koploper.

Wat hebben we vandaag geleerd?

-        We kunnen toch de eerste helft ook aardig voetballen.

-        Bij een wedstrijd waarbij Wolter ontbreekt en William recent van zijn amandelen is ontdaan kun je krekels horen tjirpen op het veld.

-        Ook Remon kan de nul houden.

-        Carlos is best een goede spelmaker als linksback.

-        Bij een grote mond tegen de coach vlak voor een invalbeurt kun je nog langer dan gepland op de bank blijven zitten. Voor meer info verwijzen we u naar Rick Mulder.

-        Ondanks dat iedereen al zijn ballen die over het vangnet heen zijn gevolgen op heeft gehaald (wat natuurlijk niet zo vaak gebeurd), zijn we er wonderbaarlijk toch één kwijt.

-        Rick zette nog een nieuw record neer op de pararelweg nadat zijn voet op het gaspedaal bleef haperen. We leven nog.

-        Ondanks dat je een verslag kort wilt houden, wordt het toch een onnozel lange lap tekst.

Volgende week helaas geen wedstrijd. De week erna treed het Achtste aan tegen en in Meppel.

Opstelling: Remon Veijer, Jacco de Vries (Alwin Kuiper), Martijn Bloemert, Erwin Mussche, Carlos Dunnink, Peter Hoeve (Rick Mulder), Robert de Vries, Henrico Timmerman (Ruben Hoeve), Karlo Slager, Sander Konterman, Maarten Bisschop (Laurens Konterman).