Staphorst 8 werkt aan het doelsaldo tegen HZVV 8

HZVV 8

Robert de Vries (afstandschot)
Assist: Peter Hoeve
Assist: Karlo Slager

5 oktober 2019 14:30

???

Na vorige week Wolvega te hebben opgerold, kregen de mannen van het Achtste vandaag de taak om de bezoekers uit Hoogeveen zonder punten naar huis te sturen. Wetende dat HZVV 8 vorige week met 9-0 klop heeft gehad, was het vertrouwen wel aanwezig dat we deze wedstrijd wel met drie punten af zouden sluiten. Het moest alleen nog even waar worden gemaakt.

Om half drie werd de wedstrijd in gang gebracht nadat er uiteindelijk toch een scheidsrechter was gevonden. Zoals elke week begon het Achtste matig aan de wedstrijd. Het gegeven dat Staphorst topfavoriet was voor deze wedstrijd kwam niet tot uiting in de krachtsverhoudingen op het veld. Het combinatievoetbal waar Wolvega 3 mee het bos in werd gestuurd kwam niet van de grond. Het gevaar van Staphorstzijde kwam voornamelijk via lange ballen. HZVV stichtte voornamelijk gevaar via schoten van afstand. Toch was het Staphorst dat vroeg in de wedstrijd al wel op voorsprong was gekomen. Een voorzet van Maarten kon bij de tweede paal binnen worden geknikt door aanvalspartner Christiaan. Het tandem bewees hiermee andermaal bijzonder dodelijk te zijn voor de defensie van de opponent. Deze 1-0 betekende tevens de ruststand.

Is het de fascinerende en tevens opbeurende speech van coach William? Of zit er iets bijzonders in de thee? Of is het toch de kater van de avond ervoor? Waar het precies aan ligt is een raadsel, feit is dat het Achtste altijd de tweede en derde helft meer floreert dan de eerste. Het werd dan ook snel 2-0. Christiaan kon zijn tweede maken door na een solo de keeper vanuit een lastige hoek te verschalken. 10 minuten later maakte Sander via een strafschop 3-0, nadat hij binnen de zestien onderuit werd geduwd. Het absolute hoogtepunt van de wedstrijd volgde vanuit de aftrap van HZVV. De jarige en attente Karlo onderschepte de bal direct en via de kluts kwam deze terecht bij Robert. Die besloot de bal van eigen helft perfect over de keeper heen te liften. Het werd vervolgens 5-0 doordat Christiaan op aangeven van Peter zijn hattrick completeerde. HZVV probeerde wat terug te doen en kwam via een strafschop op 5-1. Remon, die voor het eerst dit seizoen weer 90 minuten onder de lat stond, dook wel in de juiste hoek, maar kon de bal er niet uit houden. Staphorst liet de koppies niet hangen en ging door waar het mee bezig was. Zo kon Maarten op aangeven van Karlo, zoals hij tegenwoordig elke week doet, ook zijn doelpunt meepikken en kopte Sander een corner van Christiaan tegen de touwen. In de laatste minuut bracht HZVV de spanning terug in de wedstrijd door de 7-2 binnen te prikken, maar het mocht niet meer baten.

Ondanks de eerste helft eindigde de wedstrijd toch nog in een doelpuntenfestival. Door deze overwinning stijgt Staphorst 8 naar de eerste plek in de reserve 5e klasse 03 noord. Volgende week wacht ons een pittige uitwedstrijd tegen SVN 3. Vanwege het feit dat SVN maar 1 verliespunt minder heeft en iets met een bruiloft zal alles uit de kast moeten worden gehaald om de punten mee te kunnen nemen naar Staphorst.

Opstelling: Remon Veijer, Jacco de Vries, Martijn Bloemert, Erwin Mussche, Alwin Kuiper, Henrico Timmerman, Robert de Vries (Ruben Hoeve), Karlo Slager (Peter Hoeve), Sander Konterman, Christiaan Bos, Maarten Bisschop (Rick Mulder)