Staphorst 2 plaats zich bij de laatste 32 KNVB district Noord.

Musselkanaal 1 (zon)

Bjorn Banus
Ike Kremer

Groep 1 Tussenronde KO

19 december 2019 20:00

Staphorst 2 moest aantreden op donderdag 20 december op sportpark het Noorderslag tegen zondag 3e klasser Musselkanaal. Veel mensen met een geel / blauw hart waren aanwezig om de mannen van Albert Strijker naar de volgende ronde te supporten.
Vanaf de aftrap gaf Musselkanaal veel druk en had Staphorst 2 het moeilijk. Musselkanaal opende de score in de 4 e minuut Bjorn Banus wist een mooie aanval prima af te ronden en stond de 0-1 op het bord. Staphorst 2 was hierdoor niet verrast en kwam beter in het spel. Vanuit een goede aanval wist Dyon van den Berg in de 12e minuut de gelijkmaker 1-1 op het scorebord te zetten. In een openwedstrijd wat volgde nam toch weer Musselkanaal het initiatief en was het Ike Kremer die in de 35e minuut de 1-2 op het scorebord zette, dit was tevens de stand waarmee de mannen de warme
kleedkamer opzochten.

In de rust zullen de mannen van Staphorst 2 elkaar goed hebben aangekeken en gezegd hebben wat er moest gebeuren in de 2e helft #kopderveur Na 3 minuten in de 2e helft was daar de gelijkmaker 2-2 Alex Esselbrugge wist raad met de kans die hij kreeg. Staphorst 2 pakte gelijk door en er volgende een paar goede aanvallen zonder resultaat. Maar in de 56e minuut wist Ruben Kin een vanuit een aanval vanaf rechts de 3-2 op het score bord te zetten. Musselkanaal probeerde nog wat terug te doen maar tot een doelpunt kwam het niet. Wie anders dan Ruben Kin besliste in de 70e minuut de wedstrijd door de 4-2 te maken. De 20 minuten die volgende had Staphorst 2 de score kunnen uitbouwen maar de scherpte was er niet meer. Op basis van 90 minuten een zeer verdiende overwinning voor Staphorst 2 en dat betekent dat ze geplaatst zijn bij de laatste 32 van de beker van district noord. Deze loting zal medio Januari 2020 plaats vinden bij de KNVB in Zwolle.

Een frequent supporter vv Staphorst 2