Staphorst JO10-2JM - vv Steenwijk JO10-1

vv Steenwijk JO10-1

7 maart 2020 9:00

VV Staphorst JO10-2 – VV Steenwijk JO10-1

Na de 3 punter van afgelopen week tegen d’Olde Veste mochten de strijders afgelopen zaterdag thuis aantreden tegen VV Steenwijk JO10-1. In de najaarscompetitie troffen beide teams elkaar al eens en werd er in blessuretijd gewonnen door Steenwijk. De strijders van Staphorst werden daarom dan ook op scherp gezet om uiteindelijk revanche te nemen op Steenwijk.

Na een duidelijke bespreking en uitleg van trainer Kenny, die deze ochtend de beschikking had over een whiteboard, werden de strijders het veld opgestuurd voor de warming-up. Na een goede warming-up maakte leider Frank de vier wissels bekend. Tevens werd er medegedeeld dat door de vele wissels iedereen helaas minder aan het voetballen toe zou komen. Desalniettemin waren de strijders klaar voor de strijd.

Vanaf de aftrap waren het dan ook de strijders van Staphorst die het spel maakten. Al snel werden er grote kansen gecreëerd. Joas en Ivan slaagden er niet in de eerste kansen te verzilveren. Door goed keeperswerk van de goalie van Steenwijk bleef te teller lang op nul staan. Na een afgeslagen bal bleek dat er te veel strijders in voorwaartse beweging waren. De bal viel achter de verdediging en deze kans werd direct afgestraft door de spits van Steenwijk. Met een ferme uithaal bracht hij de stand op 0-1. De strijders bleven door gaan en na een klutsbal voor de goal was Rafaël er als de kippen bij en maakte de 1-1. Even later werd er een mooie aanval opgezet door de strijders en via een goede voorzet van Ivan kopte Rafaël net voorlangs. Het zat de strijders niet mee om de vele kansen te benutten. Veel ballen sprongen net op of werden niet goed aangenomen waardoor er veel balverlies werd geleden of kansen gemist. Steenwijk kwam hierdoor steeds beter in de wedstrijd en de Strijders van Staphorst verslapten iets. Dit resulteerde al snel in twee goede doelpunten van Steenwijk.  Vlak voor rust werd tevens door een mooie aanval de 1-4 tegen de touwen gewerkt. Voor de strijders brak gelukkig snel de rust aan. Ruststand 1-4.

Tijdens de rust werden de noppen nog een aangedraaid en stonden de koppies weer de goede kant op. In de tweede helft werd dan ook door beide kanten beter gevoetbald. Beide teams lieten zien over verschillende talenten te beschikken. Voor de strijders was het wel alert blijven. Door vaak knullig balverlies, werden er kansen gecreëerd door Steenwijk. Keeper Stan stond in deze periode zijn mannetje en onderschepte een aantal steekpasses op tijd. De strijders gaven niet op en uit het niets maakte Tygo een mooie actie waardoor hij twee man uitspeelde. Zijn schot belande in de korte hoek en liet de keeper kansloos. 2-4. Direct na de aftrap werd de bal veroverd door de strijders en liet Joas de keeper van Steenwijk opnieuw vissen. Na deze 3-4 was de spanning volledig terug. De Staphorst strijders kenden in deze fase geen geluk. Passes kwamen niet aan, ballen sprongen van de voet af en er werd niet daadkrachtig verdedigd met elkaar. Steenwijk maakte hier gebruik van en vanuit een counter werd de 3-5 binnengeschoten. De strijders gingen nog een keer als team de strijd aan en er werden daarom achterin risico’s genomen. Na een paar mogelijkheden strafte Steenwijk wederom een counter perfect af. Inmiddels was de stand 3-6 geworden en werd er al snel afgefloten door de goed leidende scheidrechter, dhr. Boldewijn. Na een wat ongelukkige wedstrijd van Staphorst zijde waren de leiders en trainers van beide teams lovend over elkaar. Voor het publiek een spannende wedstrijd welke terecht werd gewonnen door Steenwijk.

Na de penalty’s werden de high fives, ondanks het corona virus, gewoon gegeven aan elkaar. Met opgeheven hoofd verlieten de strijders het veld. Steenwijk succes verder en volgende week mogen de strijders de degens kruisen met Alcides.