Staphorst JO10-2JM - Havelte JO10-1

Havelte JO10-1

8 februari 2020 9:00

8 feb 2020  VV Staphorst JO10-2 – Havelte jo10-1

Na een roerige week binnen de gelederen van de JO10-2 strijders mochten zij vanochtend aantreden tegen Havelte JO10-1. Voor een oude bekende was het een weerzien met spelers en trainers. Tim kon invallen omdat Rafaël doorgeschoven was naar JO10-1. Na afloop bleek Rafaël te hebben laten zien een echte strijders te zijn en door 2 goede goals met JO10-1 een 3-3 gelijkspel te hebben behaald. Top gedaan Rafaël.

De strijders hadden er zin in. Na een wedstrijdbespreking, waar Kenny het bord met magneetjes voor had gebruikt, kon de warming-up starten. Tijdens de warming-up was al te zien dat de strijders er weer zijn in hadden.

Stipt om 09:00 uur blies spelleider Rowan op zijn fluitje en mochten de matadors van Havelte de bal laten rollen. Direct vanaf het fluitsignaal werd er fel gestreden om de bal. Havelte liet zien over goede voetballers te beschikken en zetten de strijders onder druk. De strijders moesten hier even hun weg in vinden maar bleven de duels opzoeken. De strijd werd vooralsnog op het middenveld gestreden maar plots brak een matador van Havelte door de verdediging heen. Deze ronde beheerst af en zorgde voor een 0-1 stand. De strijders gingen vanaf de aftrap direct in de aanval. Door goed overspel werden de eerste kansen gecreëerd. Met name de afstandsschoten mistten kracht en voor de goal was men niet alert. Vanuit achterin was het Kyaro die constant de bal snel in het spel bracht. Tevens joeg hij de tegenstander op. Kyaro veroverde de bal en ronde snel en beheerst af. 1-1. De strijders gingen gelijk door met druk zetten. Dit resulteerde in een knappe actie van Joas die de 2-1 tegen de touwen schoot. De Matadors van Havelte gaven ook niet op. Na enkele kansen over en weer was het Havelte die de gelijkmaker binnen tikten. Een wedstrijd dus met twee aan elkaar gewaagde teams. De strijders bleven voetballen en lieten het balletje steeds beter rondgaan. Bij een cornerbal werd de bal weggewerkt door Havelte maar pikt Pepijn deze op. Hij legde de bal goed en schoot deze mooi in het hoekje en liet de keeper van Havelte kansloos. 3-2. Vlak voor rust was het Tygo die van zich liet gelden. Na een goede voorzet van Sylvan nam Tygo de bal goed aan. Maakte een actie en bammm. 4-2. Dit was gelijk de ruststand.

Tijdens de rust werden even de puntjes op welbekende i gezet door de technische staf van de strijders. Tegen de inmiddels steeds kouder aanvoelende wind trapten de strijders af voor de 2e helft. Direct fel op de bal en druk zetten. Dit gebeurde en als snel werden er kansen gecreëerd. Ook Havelte bleef goed voetballen en kreeg kansen. Beide keepers konden zo hun talenten laten zien en maakten belangrijke reddingen. De eerste mogelijkheid was voor Joël maar zijn schot mistte kracht. Na goed verdedigend werk van Tim en Kyaro werd er een aanval opgezet door de strijders. Een aanval welke over meerdere schuiven ging. Van Tim naar Kyaro, door naar Sylvan en Ivan. Ivan maakt een actie werd goed verdedigd door een matadors van Havelte. Deze werkte de bal weg van zijn goal. Pepijn was alert en kwam goed voor zijn man. Pepijn nam de bal vanaf eigen helft mee met zijn bovenbeen, dribbelde even door, en nam de bal vol op de pantoffel. Deze vloog hard en hoog tegen de touwen. De keeper van Havelte heeft de bal waarschijnlijk niet eens gezien 😉. De toeschouwers gingen uit hun dak en de strijders hadden een gat geslagen met Havelte. 5-2. Al vrij snel na de aftrap waren het de matadors van Havelte welke mogelijkheden creëerden. Stan pakte een paar goede ballen en Kyaro, Tim en Joël lieten zien goed te kunnen verdedigen. Na even een kleine periode van veel balverlies werd de draad weer opgepakt. Eerst was het Joas die na een goede actie de 6-2 binnenschoot. Even later liet Ivan zien dat ook hij nog meedeed. NA de bal aan de flank te hebben aangenomen dribbelde hij naar binnen, maakte een schijnbeweging en schoot de bal in de lange hoek. Door deze prachtige goal gaf het scorebord inmiddels 8-2 aan. De Matadors van Havelte gaven niet op. Met enkele mooie aanvallen werden de strijders achteruitgedrukt en kregen zij kansen. Bij de eerste pogingen waren het nog de Staphorst strijders die de strijd wonnen maar uiteindelijk vielen de 8-3 en 8-4 snel achter elkaar. De strijders werden hierdoor weer even wakker geschut. Inmiddels zaten we in de 22e minuut toen Kyaro een mooi steekbal gaf op Joas. Joas nam aan en schoot de bal onberispelijk tegen de touwen. Niet veel later een bijna identieke goal maar nu werd de assist gegeven door Tygo. Snel na de 10-4 werd er afgefloten en waren de 3 punten binnen. Nog even penalty’s nemen en dan op naar de warme douche.

De technische staf en de toeschouwers hebben genoten van deze wedstrijd. Van zowel de Staphorst strijders als van de Matadors van Havelte.

Via de media werd tevens vernomen dat de toegangskaarten voor de eerstvolgende thuiswedstrijd al zijn uitverkocht. De JO10-2 strijders krijgen door hun teamspirit en plezier de toeschouwers in grote getalen naar het stadion op sportpark ’t Noorderslag.

De strijders kunnen de komende 2 weken genieten van hun welverdiende rust en op 29 februari staat de uitwedstrijd tegen ‘d Olde Veste gepland.

Uw verslaggever