Sprookje Staphorst 2 gaat door.

VKW 1 (zon)

Groep 1 Laatste 32

22 februari 2020 17:00

Huizinga, B

Een enorme hoosbui om 15.00 uur leek de grote spelbreker te zijn voor het doorgaan van de bekerwedstrijd Staphorst 2 – VKW 1. De hele week was er hard gewerkt door de vrijwilligers om het veld speelklaar te krijgen voor deze bekerwedstrijd. Helaas keurde scheidsrechter Huizinga het veld af en kon de bal niet gaan rollen op het Noorderslag, teleurstelling was groot bij beide teams en misschien was er een alternatief. Dit alternatief werd binnen een half uur gevonden, we waren welkom bij SC Rouveen en daar kon worden afgetrapt om 17.15 uur. Bij deze alle complimenten voor SC Rouveen voor de prima gastvrijheid die heel snel was gerealiseerd. Nu blijkt wel weer een goede buurman is beter dan ……..

Beide ploegen hadden veel problemen met de harde wind die op het veld stond maar beide ploegen waar aardig aan elkaar gewaagd, over en weer kwamen er wat kansen maar geschoord werd er niet in de eerste 15 minuten. Staphorst 2 kreeg meer grip op de wedstrijd en nam het initiatief tegen VKW, in de 22e minuut was het Bjorn Boldewijn die uithaalde vanaf 40 meter en de keeper van VKW verkeek zich op deze bal, met hulp van de harde wind ging de bal dus over de keeper heen in het doel en dat betekende de 1-0. Beide ploegen kregen nog wat kansen maar leverde geen goals op.
Op slag van rust uit een goede aanval wist Yannick Lier de 2-0 op het scorebord te zetten, met deze stand zochten de mannen de warme kleedkamer op om zich op te maken voor de 2e helft.
De 2e helft speelde VKW met de wind in de rug en ging op zoek naar de aansluitingstreffer, maar heel goed keeperswerk van Jordy Slager en de paal en de lat wisten de aansluitingstreffer te voorkomen.
De klok begon langzaam naar de 90 minuten te lopen en de regen met bakken uit de lucht kwam leek er toch weer een beker sensatie aan te komen, VKW kon geen vuist meer maken en Staphorst 2 kreeg weer wat mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen. In de 86 minuut wilde Robert Redder vanuit een onmogelijk plek de bal voorgeven, maar een voorzet was het uiteindelijk niet want deze bal verdween in het doel en zo was het 3-0 en was de wedstrijd beslist en plaatse Staphorst 2 zich bij deze de laatste 16 van district noord een TOP prestatie van formaat. Staphorst 2 mag het nu
opnemen in Heerenveen tegen zaterdag 3e klasser Heerenveense Boys 1 . Wanneer deze wedstrijd gespeeld gaat worden is op dit moment nog niet bekend.

Een trouwe supporter van Staphorst 2